Ga naar inhoud

Depo Koplampen geen succes bij APK


Steph@n

Aanbevolen berichten

Deze week is de Passat afgekeurd omdat het lichtbeeld van de originele koplampen niet meer goed was. Het verbaasde me eerlijk gezegd dat er überhaupt nog licht door het glas kwam, zo verweerd waren ze.

 

Ik heb een setje Depo koplampen besteld om de auto door de keuring te krijgen. Eerst gevraagd aan de leverancier of de Depo's APK-goed zijn. "Depo levert prima kwaliteit en pasvorm, en ook het lichtbeeld is goed", aldus de leverancier! Dus besteld en netjes op tijd geleverd.

 

Na montage terug naar de garage. Hier bleek dat de lampen op welke manier dan ook niet goed af te stellen waren. Na 3 dagen klooien heb ik uiteindelijk de stelmotoren en schakelaar verwijderd en ben weer terug gegaan naar de garage. De afstelling bleek nu in orde, maar het lichtbeeld is voor de APK aan de minimale kant. Er is een wazige lijn te zijn in plaats van de scherpe lijn die je normaal zou moeten zien.

 

In de leveringsvoorwaarden bij de lampen staat ook netjes dat je ze niet kan retourneren wanneer ze gemonteerd zijn geweest. Niet handig omdat je dit pas kunt ontdekken na montage. Ik voel me dus best wel genaaid door de leverancier en ga hem toch maar eens een mailtje sturen. Benieuwd wat hij ervan zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's vervelend zeg Stephan.

 

Ik, en met mij vele anderen hebben de originele lampen vervangen door andere units (in mijn geval wel lenslampen).

Met de APK heb ik tot nu toe nooit problemen gehad.

Nadat ik ze gemonteerd had ben ik effe bij Kwik Fit geweest of ze af te laten stellen. Geen enkel probleem ermee.

 

Succes met de afhandeling hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de leeslampen van Depo, pasvorm is vrij goed (niet zoals origineel), knipperlichten die ik er bij kreeg zijn erg lage kwaliteit. Maar met de APK (3 weken terug) geen problemen gehad, moesten alleen afgesteld worden (was nog niet gebeurd na montage);

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden