Ga naar inhoud
  • 0

Gekraak / Ratel geluid


BasGubbels

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik zit met een issue wat al bij de auto aanwezig was bij aankoop. Vanaf het moment dat ik de auto op contact zet

wordt er bij de passagiers airbag (althans zo lijkt het) een gekraak en geratel hoorbaar. Dit is een geluid wat toch goed hoorbaar is.

 

Nu heb ik op het forum gelezen dat dit het knipperlicht relais kon zijn, Deze is vervangen maar het gekraak en geratel blijft aanwezig. Gekraak en geratel is niet altijd even hard/snel etc, alle elektra/opties werken wel gewoon.

 

Hebben jullie een gelijke ervaring gehad of weten jullie wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net ff geprobeerd met de telefoon, maar dit geluid staat er niet goed/hoorbaar op. Ik zal vanavond thuis eens kijken of ik wat betere apparatuur heb.

 

Het is duidelijk aanwezig, maar de ruis van het opgenomen stuk overheerst helaas.

Soms klinkt het als een klok die gewoon om de seconde tikt, en hier tussendoor wat gekraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou de aanjagermotor kunnen zijn.

Dit denk ik ook, misschien ligt er wel een takje ofzo in wat zit te tikken en wat blaadjes.

Anders gewoon wat wd-40 helpt altijd :lol:

Ook als de airco en alles uit is blijft deze draaien volgens mij, anders komt er geen ''verse'' lucht in de auto.

 

Ik rij nu Honda en als ik alles uit zet blijft er ook lucht uit de roosters komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe je er goed bij kunt komen weet ik niet, onder je parafaan zit een filter op deze foto links (naast de accu) DSC_9480.jpg

Bij deze auto is de filter er toevallig al uit maar hij zit in dat bakje, let niet op de rode circels

Onder die filter kun je hem volgens mij zien zitten :blink: (foto is trouwens van ted :embarassed: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien handig om erbij te vermelden: Mij is verteld dat de zijkant van de luchtroosters licht moeten geven, dit is in mijn geval niet.

 

Ik heb op het forum gelezen dat dit eerst wel zo was en bij latere modellen niet meer aanwezig.

Ik krijg ze niet los, dus ik kan ook niet ff kijken of er uberhaubt lampjes inzitten.

 

Enig idee hoe te controleren is of dit standaard zou moeten zijn in mijn auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan kijken via de afneembare zijklepjes van je dashboard, dan zou je bekabeling moeten zien. de roosters kan je er uit halen door er heel voorzichtig een plastic spatel of keukenmes van voor tussen te zetten en dan heeeel voorzichtig losmaken en naar voren schuiven. Maar beter eerst via die zijklepjes kijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden