Ga naar inhoud

chrome raamlijsten


MarcoFr

Aanbevolen berichten

ik heb ook de wel bekende chrome raamlijsten met witte vlekjes op mijn 3BG van 2004.

nou lees door alle desbetreffende topics, maar de een schrijft dat er een plastic laagje op de chrome lijsten zit, en de druppel vlekken niet meer weg te krijgen zijn omdat ze onder die laag plastic zitten, en de ander geeft tips welk poets middel er gebruikt moet worden om die druppel vlekken weg te poetsen. zijn er verschillende raamlijsten, dus met en zonder plastic laag ?? ik heb ook al met Valma chroom poets geprobeerd, maar tevergeefs. nou weet ik niet in hoe verre die Valma chroom poets zijn werk goed doet, maar ik wil ook graag weer mooi chrome lijsten ...... :(

 

alvast bedankt.

 

gr,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mijn onlangs gekochte passat 3BG heeft (beter gezegd "had") ook enorm veel last van wit uitgeslagen strips. De strips zijn geanodiseerd aluminium...

 

Belgom Alu gekocht in combinatie met een oranje (vrij) stugge (hand) pad. Boven en onder de strips afgeplakt en vervolgens meerdere keren boenen - poetsen - boenen. Maar gelukkig met resultaat (alhoewel het toch lang leek dat al mijn noeste werk niets uitrichtte). Volhouden dus!

 

Eventueel andere krachtige alu reiniger zal mogelijk goed resultaat leveren. Zodra de Passa helemaal af (ben pas op de helft met de strips) is zal ik een topic openen om al mijn werkzaamheden te tonen en te beschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en is dit nog gelukt?

 

sorry voor de late reactie, maar ik heb het nog niet geprobeerd. de Passat staat nu stil ivm een defecte Turbo.

eerst de motor weer draaiend krijgen, dan weer optisch verder.

maar ik blijf wel alles hier noteren. elke tip ga ik in volgorde proberen tot ik het gewenste resultaat bereik.

 

gr,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden