Vandaag tijdens het terugzetten van motoronderplaat zag ik een drup koelvloeistof hangen. Nader onderzoek was dus nodig..
Na het verwijderen van het expansievat zag ik dat de bovenste koelslang op de oliekoeler(als dit tenminste zo heet? zit nl het oliefilter op gemonteerd) een rozige krans heeft bij de aansluiting. Is dit een kwestie van: nieuwe slang en basta? of is het mogelijk dat de aansluiting op die 'oliekoeler' de veroorzaker kan zijn? Iemand ervaring met dezelfde lekkage? Ik kon zo geen scheurtjes ofzo zien in de slang.
Vraag
Ronald1967
Vandaag tijdens het terugzetten van motoronderplaat zag ik een drup koelvloeistof hangen. Nader onderzoek was dus nodig..
Na het verwijderen van het expansievat zag ik dat de bovenste koelslang op de oliekoeler(als dit tenminste zo heet? zit nl het oliefilter op gemonteerd) een rozige krans heeft bij de aansluiting. Is dit een kwestie van: nieuwe slang en basta? of is het mogelijk dat de aansluiting op die 'oliekoeler' de veroorzaker kan zijn? Iemand ervaring met dezelfde lekkage? Ik kon zo geen scheurtjes ofzo zien in de slang.
Edit: het betreft een APT-motor.
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten