Ga naar inhoud

passat 3b water lekkage


pino2

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

ik heb een probleem met mijn broers 3B.

als hij zijn auto wast of het heeft geregend dan loopt er water naar binnen bij hem.

nu heb ik vandaag gekeken er naar en ben er achter gekomen dan het aan de linkerkant van de auto naar binnen loopt.

het water blijft daar ook staan lijkt wel een vijver er onder :shock:

het water loopt naar binnen waar die kabel loopt voor de motorkap te openen.

daar ligt dus ook die plas.

nu zat ik dus te kijken waarom het niet wegloopt. maar die grote zwarte bak/doos zit er voor en vroeg mij ook meteen af wat dat was?

 

hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem want de schimmel staat al in zijn auto :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de KB kijken of zoeken op onderstaande tekst, dan heb je waarschijnlijk je probleem gevonden.

 

 

Afvoerplug accubak, modificatie / terugroepactie 3B/3BG

 

 

Succes ermee.

gr. iwan.

 

dat is het hem nou juist. het ligt niet bij mijn accu bak. daar loopt alles gewoon weg :wink:

 

dus nogmaals het water blijft aan de bestuurders kant achter de ecu bak liggen. loopt niet goed weg daar.

en loopt dus zo naar binnen met als gevolg dat alles zeik nat is aan de voorkant onder de stoel en achter de stoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dit is net iets anders als die accubak. Ik heb er zelf nog niet naar gekeken maar die zwarte doos is je ECU en die moet je losschroeven. Er schijnen daaronder in de hoek wat afwateringsgaatjes te zitten die in jouw geval verstopt zitten. Kwestie van zo gauw mogelijk dat vakje leeghalen met een spons, ECU loshalen en gaatjes doorprikken. En inderdaad hopen dat je comfortmodule nog leeft en de komende weken blijft leven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een combinatie zijn van beide.. zowel de ecu-bak als de kabel van de motorkap, maar dit

kun je snel genoeg zien aan de staat van het rubber..

 

Wat ik zou doen als ik jou was (heb ik ook gedaan) Gewoon even de onderste helft van je dashboard eraf halen

en dan de watersporen volgen.. Dan kun je snel genoeg zien of het via de kabel of via de ecu naar binnen komt.

 

En mocht je broer een versterker aangesloten hebben en de kabel op die plek naar binnen hebben getrokken

kijk dan gelijk even of dat waterdicht is.. zoniet, dan lees ik het hier wel ;)

 

SUCCES!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden