Ga naar inhoud
  • 0

Geen bandendspanningscontrole meer?


Moris

Vraag

Ik heb vandaag een nieuw setje velgen met banden laten plaatsen.

Nu kan ik geen bandendruk meer aflezen via de boordcomputer.

Volgens de bandenboer moeten hiervoor de ventielen van de vorige set velgen overgeplaatst worden op mijn nieuwe set velgen of een setje extra bestellen bij Volkswagen?

De bandendrukmeting zit volgens hem in de ventielen zelf?

Als ik deze ventielen wil laten zitten in mijn vorige set (winterbanden) kan ik dan nieuwe ventielen kopen voor mijn zomerset velgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Jos,

 

Als je vorige set velgen verschillende gekleurde ringetjes heeft op de ventielen, zijn die idd voorzien van sensors.

Of ze zijn om te wisselen durf ik niet te zeggen, wat ik wel weet, is dat je een set kunt bestellen.

Denk er wel aan dat je de BC moet resetten (inleren), ook bij het verwisselen van de banden moet dit gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen gekleurde ringen op de ventielen te zien?

Zie hieronder de foto's:

http://users.telenet.be/max1/P1060280.jpg

http://users.telenet.be/max1/P1060281.jpg

 

Ik moet dus de boordcomputer na het wisselen van een velgenset iedere keer resetten.

Het liefst zou ik op beide sets, bandenspanningscontrole willen hebben.

Allen weet ik niet of dit wel in de ventielen zelf zit :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké,

Blij te vernemen dat ik deze ventielen kan overplaatsen naar mijn zomerset :D

Ik ga in de Vw garage eens horen wat een extra setje ventielen kost om de banden af te kunnen lezen op de boorcomputer.

Is het verstandig om deze dingen ocassie te kopen en hoe weet ik of ik het juiste type heb :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zijn die dingen dicht gegoten en kan je ze weg gooien als de batterij leeg is.

Maar dat is maar een gok hoor, heb 1X zo'n ding in handen gehad een tijd terug.

Volgens mij kan er niks open.

Voor het juiste type kan je informeren bij een dealer.

Die kan je precies vertellen welke er in jouw wagen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is ook een reparatie set verkrijgbaar bij kapotte/afgebroken ventielen.

 

Een vriende van me heeft een A6, en betaalde voor 1 kapotte (afgebroken) ventiel bij de stealer € 125,-

Nee niet ocassie (tweedehands kopen) je weet immers nooit of ze nog functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké, een ocassie setje is dus geen optie.

Ik heb intussen van de garage een offerte van "443 euro" ontvangen voor een setje ventielen :roll:

Ook kreeg ik nog deze uitleg: Deze speciale ventielen zenden een signaal uit naar het stuurdoosje van bandenspanningscontrole. Als u dus een set wielen heeft zonder deze sensoren, merkt het desbetreffende stuurdoosje een fout op en gaat het lichtje van bandenspanning branden.

Als u sensoren op beide velgkits heeft ,is er geen enkel probleem meer.

 

Nu zou ik graag deze ventielen uit mijn winterset willen halen om over te plaatsen op mijn zomerset.

De reden is omdat ik deze ventielen belachelijk duur vind en hierdoor deze ventielen liever op de zomerset wil hebben.

 

Aantal maanden dat de winterset onder de wagen staat is 4: geen sensoren

Aantal maanden dat de zomerset onder de wagen staat is 12: wel sensoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden