Ga naar inhoud
  • 0

Xenon start probleem?


Fopperr

Vraag

Ik heb een setje pilot ingebouwd en als ik mijn auto op contact zet, gaande xenon's direct aan. Als ik de auto start blijft de linker gewoon branden maar de rechter gaat regelmatig even uit.

 

Heb al problemen gehad met de canbus adapters (opgeblazen) en vraag me af of dit daarmee te maken kan hebben? +/- omgedraaid?

 

De xenonlamp zelf heeft dan natuurlijk wel meer te lijden...

 

Iemand bekend met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fopperr,

Ik heb het zelfde probleem met een Pilot set.

Ik heb de lampen en elecrtonica (ballast en onsteking) om en om al gewisseld, zelfs al een nieuwe lamp er in gezet.

Maar het probleem blijft steeds aan de zelfde kant.

Je kan duidelijk zien dat ie minder vel brand. Het lijkt wel als of de lamp minder spanning krijgt.

Heb jij dat probleem met die slecht startende xenon nog opelost..?

 

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Fopperr,

Ik heb het zelfde probleem met een Pilot set.

Ik heb de lampen en elecrtonica (ballast en onsteking) om en om al gewisseld, zelfs al een nieuwe lamp er in gezet.

Maar het probleem blijft steeds aan de zelfde kant.

Je kan duidelijk zien dat ie minder vel brand. Het lijkt wel als of de lamp minder spanning krijgt.

Heb jij dat probleem met die slecht startende xenon nog opelost..?

 

gr Andre

Je hebt pb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moi Oele,

Tja dat weet ik eigenlijk niet, kan je dat voor Links en rechts appart instellen dan.?

En weet jij in welke menu je dat kan vinden.

Of de lens moet al heel vies zijn maar ze zitten er nog maar een dik jaar in de unit's.

Misschien moet ik domweg eens even op de voeding meten naar de lamp.

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee links en rechts niet appart volgens mij.

maar soms heeft een balast net even wat meer prik nodig.

Menu weet ik ook niet uit mijn hoofd helaas.

Het is al weer even geleden dat ik daarmee bezig ben geweest.

Meten kan, alleen ik weet niet precies hoeveel je normaliter zou meten.

De instelling is er voor omdat je vaak rond de 14V met de motor aan en dan de gloeilampen snel stuk gaan.

Maar er zou iig een verschil aan de spanning op de accu ploen en de lampvoet moeten zijn als dit niet op 100% staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Heb even de spanning gemeten die is respectievelijk 11,23 en 11,45 Volt gemeten op de originele stekkers waar normaal de H7 op komt.

Het verschil is minimaal en het gekke is dat die met de hoogste spanning het minst fel brand. Maar als ik dat verhaal van jou lees Oele dna zou hij dus wel een beetje ophoog kunnen.

Ik kan met mijn Vag kabel niet in de Licht modules 29 & 30 komen, tenminste als ik het daarin moet zoeken. "mod 55 xenon" schijnt voor oude modellen te zijn voor bj2000. Dus is moet eerst een andere kabel moeten scoren.

Gr. Andre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dan, 13,5 & 13,6 met draaende motor Accu is dan 14,1 dus op zich is dat niet zo raar lijkt me. En ze zijn beide dus nagenoeg gelijk ik had eigenlijk een groter verschil links en rechts verwacht. omdat de lichtsterkte van de een aardig minder is. Beetje jammer, geen oorzaak dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden