Ga naar inhoud
  • 0

Uitbouw GSM-houder middenarmsteun


Connexie

Vraag

Hallo,

 

Om mijn HTC HD te voerzien van oplading, is het de bedoeling om de aanwezige Nokia-houder (Premium BT) uit de middenarmsteun te verwijderen en hiervoor in de plaats een Carcomm-houder te plaatsen (is al gearriveerd). Het losnemen van de inbouwplaat is gelukt, echter de bekabeling is niet los te nemen van deze plaat. Dit betekent dus een zoektocht om e.e.a. op te lossen.

 

Om de zoektocht te bekorten, hierbij de vragen aan de experts cq ervaren hobbyisten:

Waarheen gaat deze bekabeling? Naar de BT-module onder de rechter voorstoel, of toch niet? Is deze bekabeling redelijk simpel uit te nemen, of moet er veel meer gebeuren?

Het losnemen van de achterzijde van de armsteun is al gevonden qua handleiding. Ik heb een klein beetje hoop dat ik dan een connector aan ga treffen die simpel los te nemen is en met een contra te voorzien is van 12V. Als ik echter de diverse discussies over electronica lees, krijg ik het gevoel dat het wel eens lastiger kan zijn. Gaat er bijvoorbeeld een foutmelding ontstaan en moet er geprogrammeerd gaan worden?

 

Het betreft een VW Passat uit 05-2007.

 

Advies is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel moeilijker dan in omgekeerde volgorde volgens in inbouw instructie te werk gaan is het inderdaad niet. Er zit een stekkerverbinding direkt achterin de armsteun. Deze losnemen is een klein kunstje. Daarna laat zich de module eenvoudig uitbouwen.

 

De Carcomm houder heeft inmiddels een plekje, met 12V via de aansluiting achterin de armsteun. Nu nog een nieuw connectortje kopen om de 12V-aansluiting van de nieuwe houder definitief te maken. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden