Ga naar inhoud

oriëntatiefase; 3BG 1.9 TDI 100 pk met chip of 130 pk


Robert1987

Aanbevolen berichten

Wat voor afstanden rij je dagelijks? Volgens mij maakt dat ook nog wel behoorlijk verschil in je gebruik.

 

Ik rij ca 30k per jaar, dagelijks ca 110 km waarvan een klein stukje stad/file 's ochtends en dan 50 km snelweg grotendeels op de CC. Ik haal daarmee gemiddeld zon 950-1050 km uit m'n tank, beetje afhankelijk van het jaargetijde. Zodra ik tijdens een week vrij meer korte ritten maak schiet dat verbruik meteen omhoog en ben ik blij als ik de 900 km haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij rijden nu ongeveer 15000 per jaar. We maken meer km dan verwacht en daarom twijfelen we. Met de 1.8 rijden we ongeveer 550 - 600 km op een tank. Meestal rijden we wel stukken van 100 km op de snelweg of voor vakanties al snel meer van 2000 km. Binnen de stad gebruiken we vooral de fiets. Alleen soms als we iets moeten vervoeren ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb sinds April vorig jaar een 3B gekocht ik heb hem binnen een dag beslist dus diezelfde dag nog opgehaald. :)

Daarvoor had ik een variant uit 93 met 1,8 benzine elke rit naar mijn werk zo'n 34 kilometer van mijn woonplaats koste me een tientje.

Belasting zo'n 50 euro in de maand. Ik had geluk de passat was van een eigenaar die hier ook actief is. De lak is mooi hij is verlaagd en gechipped naar 143PK.

Ik zal nooit weten hoe het is met de originele 110 :) maargoed dat is een dik verschil met de 90 pk benzine. Die 143 PK's zijn lekker maar explosief kort zeker wat betreft de 1e tm de 3e versnelling snel doorschakelen dus.

 

Na aanschaf begon ik hier eens te lezen gelukkig zijn de draagarmen al vervangen bv want die blijken de habit te hebben van kapot gaan.

Nu nog geen jaar verder is een veer achter kapot gegaan zeer uitzonderlijk maar origineel waren ze ook niet.

Via marktplaats een setje Weitec voor 125 op de kop getikt 20 euro werk bij de garage.

Toen bleken de remblokjes op en die zijn wel duurder als mijn 93 passat die achter overigens gewoon trommel remmen had.

Das zo'n 150 euro aan onderdelen. De schokbrekers achter waren ondertussen ook helemaal door en heb er nu 2 gele Koni's ondergezet das met arbeid ook weer 320 euro. ( maar o wat rijd dat mooi die wil ik ook voor ). Ik heb hem nu ook 2 olie beurtjes gegeven a 70 euro per beurt.

 

26000 kilometer nu (290000 op de klok)en het is nog geen April want dan heb ik hem een jaar. We zijn er al mee naar Spanje geweest en naar Zwitserland en een paar keer naar Duitsland het is een heerlijke reis auto. Naast de berg bagage die je kan mee nemen en af en toe een berg rommel om af te voeren vind ik de variant gewoon erg mooi.

 

Af en toe kijk ik ook hoe de auto mee komt met moderne auto en dat doet ie prima :) en vooral zuinig het is mogelijk om 1000 kilometer te rijden voordat je lichtje brand van je reserve. Een rit naar mijn werk doe ik nu onder de 5 euro met veel meer smile op mijn gezicht als ik ooit in een benzine heb gehad.

 

Met de 1,9/2.0 diesel versies kun je wat dat betreft krachtig en goedkoop rijden er is geen mooier alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden