Ga naar inhoud
  • 0

div. kleine storingen 3B


DesertWind

Vraag

hallo,

 

mijn 1999 passat 3B (sedan) heeft een paar kleine electrische storingen, misschien weten jullie een oplossing.

 

1. ik heb cv met een klapsleutel. Bij openen knipperen de alarmlichten 2 maal, maar bij sluiten soms 1 maal, soms niet.

Als ik de deuren open en sluit met de sleutel in de deur, knipperen de alarmlichten wel naar behoren. Hoe kan het dat hij 'stoort' bij sluiten met de afb? ps. ondanks dat hij niet knippert, gaat wel het LEDje van het alarm knipperen.

 

2. ik wil een extra klapsleutel maken. Als ik ergens een klapsleutel vandaan haal, een nieuwe sleutelbaard laat maken en de transponder (met aceton ivm lijmoplossing) uit de gewone sleutel haal en plaats in de klapsleutel (ab inleren volgens het bekende systeem) moet het gewoon werken toch?

 

3. de kofferbakverlichting doet het soms wel, soms niet. Als ik de achterklep open heb en de verlichting niet werkt, springt hij soms opeens toch aan. Ligt dit aan het kofferbakslot of bij het lampje zelf (frunniken aan het lampje heeft geen invloed).

 

4. als ik de deuren sluit met de knop in de deur, dan springen alle deuren op slot, maar springt de bestuurdersdeur daarna weer open. Hoort dit of is dit een storing?

 

bvd,

Marijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je hebt slotprobleem van deurslot mbt soldeerpunten, dit veroorzaakt ook wisselende klacht met knipperen met sluiten en kan tevens in verband staan met de schakelaar in het slot van de kofferbak.

 

In kofferbakslot zit een microswitch die kapot kan gaan door oa. lekke sproeier

 

in de kb staat wat info hierover, kijk even of je daar wat mee verder komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je op de knop in de bestuurdersdeur de auto afsluit, gaat dan alles op slot? Als er 1 niet op slot gaat (of meerdere) is de kans groot dat het inderdaad een microswitch is. Bij mij gaat 1 deur ook niet op slot (wel met de ab) en knipperen de lichten niet bij het afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ jee13: een lekke sproeier? Ik ga er vanuit dat je de achterruit sproeier bedoelt, maar die heb ik niet, want ik heb een sedan. (ik heb het in het eerste bericht gelijk even erbij gezet om verwarring te voorkomen)

 

de afgelopen week werkt alles wel naar behoren. Bij afsluiten knippert alles naar behoren, en ook met de knop op de bestuurdersdeur blijft nu ook de bestuurderdeur op slot ( die sprong eerst terug open). Stel mijn kofferbakslot is defect (aangezien dat lampje eerst soms weigerde) springt dan bij het opslot doen bij de bestuurdersdeur, alleen het deurslot van de bestuurderdeur open, of zou dan de koffer niet op slot moeten gaan en de bestuurdersdeur wel? Of springt die deur weer van het slot of, om zo aan de bestuurder kenbaar te maken dat er ergnes in het systeem iets hapert?

 

Voor de duidelijkheid: de kofferbak verlichting werkt nu wel weer goed...

 

 

is dit het begin van veel kleine mankementjes aan de 3B? haha :lol:

 

bedankt voor de reacties tot zo ver, als iemand over de andere puntjes ook nog iets weet hoor ik dat graag.

 

En ik zal de kb eens verder uitpluizen, wat ik tot nu toe vaak tegen kom, zijn dingen die tocht net weer andere kenmerken hebben dan bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden