Ga naar inhoud

Grote beurt


phearell

Aanbevolen berichten

Hallo, kan iemand een opsomming maken van welke filters (evt merk) + prijzen die ik nodig heb voor een grote beurt.

Ook graag vermelden welke olie ik nodig heb

 

Gegevens : Passat 3bg tdi, 100 pk (pompversuivers)

 

- Oliefilter

- Brandstoffilter

- Luchtfilter

- Pollenfilter

 

Merk / type Olie ?????

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer even je kenteken in op b.v. Hbase. Dan krijg je onderdeelnummers en brutoprijzen direct in beeld. Ik heb wel een lijstje van mijn auto, maar zul je zien dat dat net weer even anders is.

 

Olie is wel even belangrijk in dit geval, zorg dat die zeker aan de VW505.1 norm voldoet. Ik heb een tijd met Valvoline Diesel 5w40 505.01 gereden, heb nu Kroon Special Synth 5w40. Andere merken zullen ook wel prima zijn, als het maar 505.1 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja! :embarassed: Eerlijk gezegd gebruik ik dat soort sites alleen voor filters en remblokken enzo. Waarschijnlijk zetten ze op die site voor elke diesel na 1990 die zelfde olie neer ;), en houden ze er geen rekening mee dat de PD motoren heel specifieke olie nodig hebben.

Voor filters komt het allemaal wat minder kritisch, hoewel je ook hier b.v. kunt hebben dat er 2 filters opgegeven worden, en dat die echt heel verschillend zijn. De leverancier weet dan gewoon niet zeker wat er in moet. In dat geval zul je zelf moeten kijken welk filter er precies in jouw auto zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden