Ga naar inhoud

Even een paar vraagjes!?!


Apocalypse

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Sindskort ben ook ik een passat-rijder.

Passat 1.9 tdi (model 98 bj 97).

 

Nu wilde ik mijn versterker/subwoofer aansluiten maar heb geen idee hoe ik een dikke stroomkabel in mijn kofferbak krijg. Is hier ruimte voor onder de motorkap?

 

Vraag 2 :-)

 

Hoe kan ik mijn koplampen afstellen? (handmatig)

Ik kan dit elec. vanuit de auto doen, maar dan staan ze niet hoog genoeg.

 

 

Groet,

Apocålypse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Je wilt je stroom kabel in je kofferbak krijgen.. maar je wilt weten of er ruimte voor is onder de motorkap?

Dat zijn 2 verschillende dingen. :P

Maar onder je motorkap is er ruimte voor die kabel en in je kofferbak is er ook genoeg ruimte.

 

Koplamp afstellen is denk ik het beste ff naar de dealer, die hebben zo'n apparaat en dan kunnen ze precies zien of hij goed schijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor je snelle reactie!

 

Het klinkt idd een beetje raar. Het gaat om een vrij dikke voedingkabel voor mijn versterker. Deze moet rechtstreeks vanaf de accu naar de versterker, die dus in m'n kofferbak ligt.

 

Maar die kabel is dus vrij dik en om die reden kan ik em niet zomaar overal doorheen drukken.

 

 

Groet,

Apocålypse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel welke kabel je bedoeld... maar waar krijg je hem niet weg?

Ik neem aan onder motorkap...

Als je het deel onder je stuur los haalt dan heb je wel wat doorvoer gaten waar het doorheen zou moeten passen.

 

Maar een andere makkelijkere oplossing is, bij je zekering kastje.. Daar heb je zo'n extra deel...

Daar loopt 1 dik rood draad van de accu naartoe. (Het dikste rode draad)

Daar kan je hem ook bij doen. Wel ook een zekering tussen je draad doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je lampen even afstellen in een Garage, schakelaar in de auto op 0 zetten en af laten stellen, daarna kun je als het afgesteld is de lamphoogteregelaar binnen verdraaien voor als de auto belast is met bijv. een caravan.

 

Mocht je je koplampen toch zelf willen afstellen;

 

zet hem in het schemer/donker ca 2m. voor een muur en doe de verlichting aan, als je de motorkap opent zitten boven de koplampen een 2-tal gaten waar je met een grote schroevendraaien in kunt om de verticale en diagonale verstelling te verdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf de motorruimte naar binnen lukt wel, boven de pedalen zit een klein rubberen dopje in het schutbord.

 

Hier kun je een kabel naar binnen krijgen en via de dorpels (die randen onder je deuren) die je er voorzichtig af kunt klikken kun je dan naar achteren.

 

Speakerskabels kun je ook via de dorpels naar achteren doen, maar volgens mij moest stroom aan de ene kant en speakerkabels aan de andere kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden