rachid Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Hoi, ik snap het niet meer,na het vervangen van koppaking en andere kop incl gevlakt nog steeds hetzelfde probleem. nu echter ook nog eens af en toe witte rook(damp) erbij en nog steeds geborrel uit dashboard,lauwe verwarming.. Iemand een suggestie.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 hmm, apart.. Is de kop zelf ook goed nagekeken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Hoi, Ja deze is goed nagekeken,heb nu geen koelvloeistofverbruik meer,dat is wel opgelost,maar voor de rest alles nog... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 je zegt af en toe witte rook.. Hoe vaak is af en toe? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 met starten sowieso maar op de snelweg minder(of dit zie ik niet) bij stilstand weer witte rook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 met starten is het normaal met dit vochtige k*utweer.. Laat iemand eens achter je rijden en een filmpje of foto's maken van de rook/damp, dan kan ik zien hoe erg het is en of het wel koelvloeistof is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 ooh ok maar kan het ook de turbo zijn?? dat lees ik ook vaak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Laat eens je turbo nameten hoeveel bar druk die geeft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 ok wat moet de druk zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Ik durf het je op dit moment niet te zeggen, dat zou ik even moeten nazoeken.. Maar ik zou het even doen en dan de waardes hier plaatsen, misschien dat iemand anders het gelijk kan zeggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 ok man bedankt en nog een vraagje wat doet de egr koeler als deze defect is... misschien weet je het.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Maar ik vind trouwens het heel raar dat je verwarming dan lauw blijft, dat heeft voor zover ik weet niks te maken met een kapotte turbo.. zijn je koelvloeistof leidingen wel goed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 EGR heb ik weinig ervaring mee dus dat antwoord kan ik je helaas niet geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Gekoelde EGR is zover ik weet alleen bij automaat, maar lijkt me niet witte rook te veroorzaken. Als er een lek daar zou moeten zitten, zou je motor ook moeilijk moeten lopen ivm vocht in het inlaat traject. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 hoi,het is een automaat vandaar en motor loopt mooi dus...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 motor kan mooi lopen maar dat betekent niet altijd dat het gelijk goed is.. Je blok loopt ook "goed" met een kapotte turbo als je het al hebt sinds de aanschaf bijvoorbeeld. Als je turbo veel te weinig druk levert dan weet je dat die toe is aan revisie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Ik bedenk me ineens wat.. Je verwarmingsprobleem kan natuurlijk ook komen door een luchtbel in het koelsysteem.. Laat het systeem even ontluchten en probeer het dan weer.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 hoi, net gebeld met garage deze vertellen me dat die nog steeds druk opbouwt,dus koelvloeistofverlies is er nog?????????????? HEELLLLLLLLPpppp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 systeem is al ontlucht en geen resultaat,zitten nu aan een scheurtje in de onderblok te denken/????? zal toch niet waar zijn???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 In het ergste geval is het je onderblok. Daar lopen ook koelvloeistof leidingen doorheen. Als er een scheurtje in zit dan kan daar het probleem liggen. En je weet dan niet waar het scheurtje heen loopt. Staat je auto nu bij de garage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 Zodra je motor onbelast draait, worden bij een niet afgedopte EGR de uitlaatgassen deels weer door de EGR de motor ingevoerd als er vocht zit moet je dt meteen merken. Even verder geredeneerd. Als je EGR wel afgedopt is merk je dat natuurlijk niet. Wel zou dan, als het lek voor de klep zit(aan de uitlaat kant) koelvloeistof bij je uitlaatgas komen en zo condens kunnen vormen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 snap hem niet helemaan dieseltje?? ik heb nog steeds koelvloeistofverlies en druk in systeem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 EGR is een uitlaatgas recirculatie systeem. EGR klep wordt vaak afgesloten. Als dat bij jou ook het geval is, zal je motor geen last hebben van vocht in inlaat traject. Als de EGR koeler lek is, verlies je koelvloeistof en kan dit idd condens/witterook geven in je uitlaat. Maar als je EGR niet afgesloten is moet je motor slecht aanslaan, onregelmatig lopen etc ivm vocht/koelvloeistof wat zich mengt met je brandstof en lucht mengsel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 maar de wagen bouwt druk op??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 ook druk verlies, afhankelijk hoe groot t lek is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rachid Geplaatst 2 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2010 dus ook kvsverlies Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
rachid
Hoi,
ik snap het niet meer,na het vervangen van koppaking en andere kop incl gevlakt nog steeds hetzelfde probleem.
nu echter ook nog eens af en toe witte rook(damp) erbij en nog steeds geborrel uit dashboard,lauwe verwarming..
Iemand een suggestie....
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten