Ga naar inhoud
  • 0

welke codes zijn hiervoor nodig?!


m18587

Vraag

Hallo,

 

Ik heb zelf de beschikking over VAG-COM volledige versie. Graag wil ik dan ook enige aanpassingen in mijn Passat doorvoeren. Voor de verduidelijking, ik heb een passat Variant 3BG, bj 2003.

 

Ik las eea over wat mogelijk zou zijn:

landcode aanpassen naar Japans ivm verbruik weergave

taal boordcomputer van Duits naar Engels

anti-carjack activeren

knipperen van lichten bij (ont)grendelen.

 

Dit lijken mij leuke opties. Hopelijk kan dat en kunnen jullie mij ook de hierbij behorende codes vermelden, zodat ik dit kan doorvoeren.

 

(evt andere werkende en handige/leuke mods hoor ik natuurlijk graag..)

 

Alvast mijn dank...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke.. ik heb die site 's even goed bekeken...

 

Volgens mij heb ik er drie kunnen vinden. Hopelijk werken deze ook op mijn auto. (vind het niet echt heel erg duidelijk helaas)

dat zijn iig: knipperen/toeteren bij ontgrenden/vergrendelen, landcode naar Japans ivm verbruiksweergave, taal van boordcomp naar Engels.

 

Deze kan ik wel vinden maar staat boven passat 3c... (en die heb ik niet)

kunnen deze wel op een passat 3BG, bj 2003?!

Anti-carjack activeren

3x knipperen bij aantikken van richtingaanwijzer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anti carjack kan wel, zie hieronder

3x knipperen heb je een extra relais voor nodig en kan dus niet via vag com

 

 

Auto-lock bij 20 km/u - ontgrendelen bij sleutel eruit - anti carjack

 

Dit is een functie die alle deuren gelijktijdig vergrendelt na het wegrijden, zodra je sneller rijdt dan 20km/u. Zo kunnen er geen ongewenste personen instappen bij het stoplicht.

 

De deuren gaan weer van het slot af: - met de schakelaar in de deur,

- tweemaal (!) de deuropener aan de binnenkant bedienen,

- wanneer de sleutel uit het contactslot wordt gehaald,

- wanneer door een crash het stuurapparaat in de airbag wordt geactiveerd.

 

Bij een crash zal door het stuurapparaat van de airbag:

- de sloten worden ontgrendeld

- de binnenverlichting worden ingeschakeld

- de brandstoftoevoer worden afgesloten.

 

Golf 4.

Je auto moet wel af-fabriek de comfort(convenience)-module hebben anders werkt het niet (als je met VAG-COM in groep 35 of 46 kunt komen dan is die module aanwezig).

Deze pagina is voor auto's met electrische raambediening. Heb je hand-raam-bediending ga dan naar [35 Cent Locks].

Auto-Lock

Ga naar [select]

dan naar [46 - Cent.Conv] voor raamzwengels ga naar [35 - Cent.Locking]

dan naar [Adaptation - 10]

kies voor kanaal 3

verander de 0 in 1 (0=uit, 1=aan); hiermee staat ingesteld dat de deuren automatisch dichtgaan

[Test] & [save]

Auto-Unlock

als hierboven, maar nu naar kanaal 4

verander deze ook in een 1-tje; nu gaan de deuren automatisch open als je de sleutel uit het contactslot trekt

[Test] & [save]

N.B.1. Bij de Audi A4, model 8D (1995-2001) (vacuum systeem!) werkt het anders, zie hier, Voor de Audi A4 8E (2001-heden) zie hier.

Het lijkt logisch dat bij andere auto's/modellen met een vacuum systeem het (un)lock ook zo werkt. Kijk hiervoor op de.openobd.org.

N.B.2. Er zijn ook auto's (tot nu toe alleen gehoord van Audi A3 en A4) waarbij de autolock maar 1x werkt na starten en wegrijden. Als er iemand uitstapt (motor blijft draaien) dan gaan de deuren na opnieuw wegrijden niet opnieuw op autolock. Bij de meeste auto's werkt de autolock dan wel weer. Er zijn misschien meerdere generaties comfortmodules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hai Dirk-Jan, das een goeie.. m'n broer heeft t ivm z'n cupra, maar ik ben zelf ook aan t orienteren..

ik kan je dus niet echt helpen nog... als ik meer weet zal ik t je laten weten.

 

als jij iets hebt gevonden laat je dat dan ook ff weten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Genoeg :wink:

een leuke mod is ook je ramen open en dicht dmv afstandsbediening, maar dat gaat niet met VAG-com. Daar heb je VDS-pro voor nodig met een seriele kabel.

mijn kabel voor VAG-com komt van

http://www.vag-diagnostics.com.

en deze heb ik voor VDS-pro

http://www.obdtools.nl/obd/default.asp? ... &Id=585911

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok... ben ik toch de leek hoor,

 

maar wat is het verschil dan tussen VDS-pro en VAG-COM??!

 

Ik dacht dat je met VAG-COM alles kon behappen?!

hopelijk kan iemand dat dan nog ff uitleggen...

En waarom heb je daar 2 verschillende kabels voor nodig?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VAG-com kan heel veel mee, alleen niet schrijven in je eeprom. Dat kan alleen VDS pro. VDS pro werkt alleen onder het aloude DOS, niet in de dosbox van windows maar de echte ouderwetse DOS. Laat een computer met DOS nu net geen USB poorten herkennen.

De Kabel van OBD tools werkt ook met Vag-com 409, maar ik persoonlijk vind VCDS iets fijner werken en deze kan ook auto's van na 2004 aan met CAN Bus.

ff zoekfunctie gebruiken en je vind er echt veel info over. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb gisteren m'n codes doorgevoerd met VAG-COM. Nu nog iemand vinden die mij kan/wil helpen met VDS, voor het sluiten van de ramen (en wat verder mogelijk is).

 

Maar ik heb nog een vraagje en hoop dat ik daar hier antwoord op kan krijgen.

Het volgende:

 

als ik mijn auto open (sleutel of ab) dan knipperen mijn lampjes. (evt ook het toetertje als ik die aanzet)

 

maar als ik mijn auto vergrendel dan gebeurd er niets, geen toetertje en geen geknipper. maar het alarm gaat er wel gewoon op.

 

Ik heb dit uiteraard gecontroleerd met VAG-COM, en de opties voor het knipperen en het toetertje staan aan bij vergrendelen, maar dit doet het dus niet.

 

Ik snap niet waar het probleem hier voor kan vinden... Iemand een suggestie?!?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar ik heb dus verder eigenlijk helemaal geen problemen met de portieren.

Op elk portier werkt de binnenverlichting bij openen en sluiten.. kan ook geen enkel portier openen na vergrendeling..

 

Zodra ik auto vergrendel gaat deze wel op alarm, en lijkt me dan toch ook niet helemaal te kunnen als portier niet sluit toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn.

 

Je VDS komt helemaal goed.

Ik woon heel dicht bij jou en wat een geluk.

Ik heb de seriele VDS kabel met software.

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet de tijd heb gehad om er in te duiken maar 2 weten meer dan 1.

Misschien kunnen we een keer afspreken en zoeken we het samen even uit.

Ik heb zelfs een laptop liggen die ik er voor kan gaan gebruiken.

PB me even dan prikken we even een datum.

 

p.s. ik heb een ook 3BG en ook uit 2003

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden