Ga naar inhoud
  • 0

Digitale snelheid op boordcomputer..


vdb

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoeft niet perse, bij mijn 3BG kan ik de snelheid digitaal aflezen via climatronic. Deze komt ook uit de bak o.i.d. maar komt (in vergelijking met GPS) dichterbij/minder afwijking dan de analoge kmteller. Zit volgens mij een bewuste "afwijking" naar boven in de analoge teller, dus dat die een hogere snelheid aangeeft dan werkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de antwoorden!

 

Dus ik kan op twee aparte plaatsen de snelheid in mijn auto aflezen en beide zijn niet 99+% nauwkeurig :cry: .

Ik vond dat eigenlijk bij een analoge teller altijd wel soort van logisch (aflezen is ook moeilijker), maar nu er GPS in de auto zit vind ik dat ze die boel maar eens moeten koppelen met (op z'n minst) de digitale teller. Het is toch te gek voor woorden :evil: dat ik naast de twee eerder genoemde mogelijkheden ik eigenlijk een TomTom mee moet nemen aan boord om te zien hoe hard ik echt rij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank voor de antwoorden!

 

Dus ik kan op twee aparte plaatsen de snelheid in mijn auto aflezen en beide zijn niet 99+% nauwkeurig :cry: .

Ik vond dat eigenlijk bij een analoge teller altijd wel soort van logisch (aflezen is ook moeilijker), maar nu er GPS in de auto zit vind ik dat ze die boel maar eens moeten koppelen met (op z'n minst) de digitale teller. Het is toch te gek voor woorden :evil: dat ik naast de twee eerder genoemde mogelijkheden ik eigenlijk een TomTom mee moet nemen aan boord om te zien hoe hard ik echt rij..

 

als je een rns510 hebt kan je via het "extra" menu in de gps pagina zien hoe snel je rijd.

Scheelt toch een paar km/h met de teller hoor.

heb een een tomtom meegenomen en die gaf hetzelfde aan als de rns510

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je een rns510 hebt kan je via het "extra" menu in de gps pagina zien hoe snel je rijd.

Scheelt toch een paar km/h met de teller hoor.

heb een een tomtom meegenomen en die gaf hetzelfde aan als de rns510

 

Kijk...das topnieuws!! Thanx. Wist ik nl. niet. Dus dat gaan we ff testen. Ben benieuwd.

 

PS: Dan klopt mijn tekst in mijn eerdere post dus niet en kan ik het zonder TomTom op drie plaatsen in mijn auto teruglezen..

Wat wel blijft is dat het drie verschillende waarden zullen zijn. Maar goed.. natuurlijk weet ik dat ik me op de GPS waarde moet richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeft niet perse, bij mijn 3BG kan ik de snelheid digitaal aflezen via climatronic.

Hoe kan je dat dan uitlezen. :book:

 

Tegelijktijdig op de climatronic de knoppen "blower lager", "temperatuur lager" en "econ" in te toetsen, hiermee open je een lijst met verschillende waarden, je kunt door de kanalen bladeren met de temperatuur toetsen, rood is 1 kanaal omhoog en blauw 1 naar beneden. kanaal 16 is de wagensnelheid.

Afsluiten doe je door "econ" in te toetsen.

 

Zie ook Xius.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gewoon even blijven drukken op de setup toets, dan krijg je het fm menu.

nog blijven inhouden en dan krijg je het "extra" menu.

Daar kan je dan van alles vinden, ook de snelheid.

 

Helaas... Ik kom geen stap verder als het eerste scherm onder de knop 'setup'. Daarna kan ik het vast houden wat ik wil, maar er gebeurt dan niets....

Heb ik niet ooit een keer begrepen dat je dat menu ergens via VCDS moet activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank voor de antwoorden!

 

Dus ik kan op twee aparte plaatsen de snelheid in mijn auto aflezen en beide zijn niet 99+% nauwkeurig :cry: .

Ik vond dat eigenlijk bij een analoge teller altijd wel soort van logisch (aflezen is ook moeilijker), maar nu er GPS in de auto zit vind ik dat ze die boel maar eens moeten koppelen met (op z'n minst) de digitale teller. Het is toch te gek voor woorden :evil: dat ik naast de twee eerder genoemde mogelijkheden ik eigenlijk een TomTom mee moet nemen aan boord om te zien hoe hard ik echt rij..

 

Het is ook gekoppeld, maar niet zoals jij dat graag wilt zien. Ik heb de optie aanstaan dat boven de 140 km/u (ECHTE km's) mijn koplampen aangaan als ze uitstaan. Op de teller rijdt ik dan vaak 143 km/uur. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ook gekoppeld, maar niet zoals jij dat graag wilt zien. Ik heb de optie aanstaan dat boven de 140 km/u (ECHTE km's) mijn koplampen aangaan als ze uitstaan. Op de teller rijdt ik dan vaak 143 km/uur. :|

 

Owh.... geinige feature..

Ik neem aan ook middels VCDS..??

 

Mijn VCDS 10.6 kabeltje komt deze week binnen dus zal dan eens zelf voorzichtig gaan vogelen.

Ik heb reeds wat instellingen door een ander met VCDS laten personaliseren zoals:


  • - Piepje/lampje gordel laten deactiveren.
    - 'Coming Home' anders ingeregeld.
    - Ramen automatisch sluiten bij regen (als contact af).
    - Toontje bij vergrendelen/openen geactiveerd.
    --

,maar heb er nog een paar op mijn lijstje staan waar ik nog naar moet kijken.

 


  • - Afzetten (tijdelijk) bandenspanningcontrole systeem voor 18inch winterset zonder sensoren.
    - RNS510 secret menu activeren.
    - Verlichtingsinstellingen DRL tweaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bochtenverlichting via high beam als je geen mistlampen hebt..

 

;)

 

Zit bij elke CC volgens mij standaard af fabriek al gemonteerd, dus dat is in dit geval niet nodig. De statische bochtenverlichting (statisch bij Halogeen, bij xenon dynamisch & statisch) zit in de koplamp unit geïntegreerd middels aparte H7 lamp waarbij de lichtbundel vanzelfsprekend naar buiten gericht staat.

Ik vind de mistlampen persoonlijk als bochtenverlichting bij de auto's die ik zie rijden overwegend niet echt een sjiek gezicht. Ik weet dat ik de mistlampen ook mee zou kunnen laten schijnen in de bocht (via VCDS), maar was dit zelf niet van plan te gaan activeren. Ik vind het overwegend afleiden als ik 1 mistlamp 'aan' zie van een auto, maar misschien ligt dat wel gewoon aan mij :? ) :shock:

 

 

 

De RNS510 unlocken voor het secret menu is ondertussen met VCDS gelukt. :D En kan dus nu ook.. mijn gps snelheid aflezen. Jeetje... drie verschillende waarden, maar nu eindelijk ook de enige relevante.. GPS dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden