Ga naar inhoud
  • 0

subwoofer JBL subwave 800


aknmonster

Vraag

Dames en heren,

 

Ik heb een v6 tdi uit 2002 en daar heb ik een subwoofer in gemonteerd va JBL met een versterker van 4x 125 van crunch...

 

Op die kist zit een zgn snelkoppeling...Heb dus eerst rode draad getrokken via 1 kan met een grote zekering voorin. En toen de blauwe apart.. En het kleine draadje maar er komt geen geluid uit

 

Rara wie weet er iets

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemiddag

 

Ik heet Hicham en rijd een VW Passat v6 tdi uit 2002 een sedan.

 

Nu zit ik met het volgende heb een headunit Panasoic cq-dfx883u al best een oudje maar doet het nog prima.

 

Heb de speakers vervangen door andere en heb een crunch versterker van 4x 125W en sub van JBL een subwave 800 ook een oudje met snelkoppeling 2 roze en 2 groene draden

 

Mijn sub doet het niet terwijl er wel een groen lichtje aan is op de versterker......

 

Heb ook nog ff de sub uit elkaar gehaald en er blijken 2 boxen achter elkaar in gemonteerd te zijn en waar de koppeling de kist binnenkomt loopt een groene en ee witte aansluit draad en de buitenste box heeft een witte en rode draad maar die kan ik nergens op aansluiten zo lijkt het wel graah hulp aub

 

Met vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook in je andere topic gereageerd. Volgens mij probeer je een aktieve subwoofer op een versterker aan te sluiten. Als dat zo is kan er geen geluid uitkomen. Je zou dan spanning op je kist moeten zetten. Rode, blauwe en kleine draad duid op + , - en remote.

Voordat je spanning erop zet en het toch geen aktieve sub blijkt te zijn (dan blaas je alles meteen op), post ff een foto van de aansluitzijde van de subkist.

 

Aktief ziet er bv zo uit:

post-2568-1423825035,7429_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wordt steeds onduidelijker daar je in het begin 2 topics geopend hebt met 2 verschillende vragen over (in principe) hetzelfde probleem.

Hoeveel aansluitpunten (geen tulp) heb je nu op de kist zitten ?

 

Dit zijn jouw woorden in een van de topics:

"Op die kist zit een zgn snelkoppeling...Heb dus eerst rode draad getrokken via 1 kan met een grote zekering voorin. En toen de blauwe apart.. En het kleine draadje maar er komt geen geluid uit."

 

Zoals je dit beschrijft zijn dit zoals ik al aangaf +, - en remote. Er zit namelijk nooit een zekering op een speakerkabel, alleen op een pluskabel.

Als je deze aansluit op je versterker kan er niets uitkomen. Daarom vroeg ik naar de ingebouwde versterker.

 

Als je alleen speakeruitgangen op de kist hebt zitten, moeten deze gewoon naar plus en min van de versterker. Daarbij moet geloof ik een van de fases van een van de woofer omgekeerd worden (dwz. plus op min en min op plus). Beide woofers moeten dan namelijk dezelfde kant uit bewegen. Als er dan geen geluid uit komt, zet de gain van de versterker dan wat hoger (denk dat 4*125W het maximum is). een woofer lust wel wat vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry voor de onduidelijkheid (leek leek leek hahaha)

 

naar de versterker heb ik dus de + lopen vanuit dz accu

en de remote vanuit dashboard iso

en een blauwe massa

 

en dan heb ik 4 plekken waar ik tulpen in kan doen

en 4 waar ik kabels naar boxen in kan doen

 

maar de kist met woofers heeft een andere aansluitint net als een gardena tuinslang met een rond ding wat in de kist kan en die 4 kabels dus voor aansluiting op de versterker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zitten die 4 kabels (die van de woofers afkomen) alleen aan de binnenkant van de kist ?

Ik ken die aansluiting op de kist niet, maar vermoed dat een soort van quick-release systeem is, zodat je de kist er eenvoudig uit kan halen.

Als dat zo is, moet je ff uitzoeken hoe de binnenkant van dat aansluitsysteem eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk moet je de versterker ook 'bruggen'. Dit is bij subs heel normaal.

 

Aansluitingen:

+ gezekerd vanaf accu naar versterker (evt. met stroomverdeler naar actieve sub),

massa vanaf versterker naar chassis,

remote vanaf radio naar versterker,

audio uitgang autoradio naar versterker audio ingang (tulp/tulp). Bij tulp/tulp autobekabeling zit vaak de remotekabel hier ook in. Kan dan dus ook een andere kleur hebben, maar dat is niet spannend.

 

Daarnaast kan het nog voorkomen dat je in de settings van je autoradio de sub moet aanzetten. Bij autoradio's staat deze setting af-fabriek op uit.

 

Maak even een paar foto's van je sub en je versterker, dan krijgen we een duidelijk beeld (passief/actief) en heb je in no-time een hoop herrie...8-)

 

Heb je de tulp kabel al eens getest op bijv. een cd speler/versterker thuis? Mss. kabelbreuk...

 

Hier een link naar een 'licht gebruikte' (...:mrgreen:) SW600:

http://archiwumallegro.pl/jbl_subwave_6 ... 77522.html

 

Specs 800:

Merk: JBL

Vermogen in watt: 320

Hoofdgroep: Subwoofer

Vorm: Rond

Bouw: Opbouw

Actief/passief: Passief

Systeem: 1-Weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden