Ga naar inhoud

verwarmbare voorruit voor 3b?


Ronald1967

Aanbevolen berichten

Hallo beste Passie-rijders,

 

Tijdens de rit door het centraal massief in Frankrijk is mijn voorruit gesneuveld. Kreeg een steentje op raam en gelijk een barst erin, rechtsonder net onder ruitenwisser. :( Nu ben ik benieuwd of er een verwarmbare voorruit bestaat voor mijn Passat en zoja, hoe deze aangesloten moet worden. De scheur was binnen 100 km al aardig doorgegaan richting linkerkant. :| Ik ben voor ruitschade verzekerd, heb zelfs het eigen risico afgekocht voor paar euries extra premie.(Ik neem aan dat dit dus ook voor ruitschade is, zal effe checken op site van verzekering)

 

Het betreft een passat 3b2 van 01-2000.(sedan)

Ik heb gezocht of er al een topic over mijn vraag was, maar kon niets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier (http://www.passatplus.de/umbauteile/sch ... cheibe.htm) op PassatPlus.de spreken ze ook over een 3B dus dat doet mij vermoeden dat die voorruit daar ook wel in past. Verder zoeken op internet levert meer bevestigende info op:

 

bv: http://passat3bg.de/forum/viewtopic.php ... 99&start=0

en: http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=249

 

Dat die OEM bekabeling anders is bij een 3BG dan bij een 3B maakt trouwens geen fluit uit, de voordeligste wijze is toch om de kabelboom zelf te maken en alleen de benodigde stekkers, relais e.d. bij de dealer te bestellen. Je krijgt dan ook meteen dimbare spiegel-aansluiting en regensensor in je auto die je dan ook actief kan maken. Of je oude binnenspiegel nog past weeet ik niet.

 

Ik zou wel effe de dealer bellen om 't eens na te vragen, misschien weten zij het.

Interessant is om daar te vragen (of in ETKA te kijken) of een 3BG zonder regensensor/dimmende spiegel dezelfd voorruit heeft als een 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

Bedankt voor de links :thumb: Ik was al naar stealer geweest voor navraag en deze wist mij te vertellen dat de verwarmbare niet bestaat voor een 3b. Blijkbaar, volgens de links, past een verwarmbare van een 3bg ook in een 3b en kan ik dus deze mod toch uitvoeren??

 

Nu nog bij de verzekering duidelijk maken dat ik persé een originele voorruit wil hebben met verwarming en dan de aansluiting zelf doen. Ik zal morgen eens even langsgaan bij carglass/autotaalglas of zij medewerking willen verlenen met het bestellen van de juiste originele voorruit. Imitatieruit wil ik niet, heb dit eens laten doen bij een golf2 en had een licht kleurverschil in tint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autotaalglas heeft bij mij gewoon netjes meegewerkt hoor.

Moest natuurlijk wel de meerprijs betalen t.o.v. een gewone ruit.

En zoals Michael al aangeeft heb je dan geen zonneband boven in de ruit.

Maar die mis je niet hoor.

Verder heeft er hier op het forum wel een topic gelopen van Joris die zo'n ruit heeft laten monteren in een 3BG en zelf de bekabeling heeft gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

 

Iedereen nog bedankt voor de reacties en links voor de verwarmbare voorruit.

 

De verzekering wilde niet echt meewerken met de vergoeding voor deze voorruit(zelf verschil bijleggen). Ik heb daarom besloten om een ''originele'' voorruit te eisen(dus met logo-tje op raam) en geen ''imitatie''. Ze komen welliswaar van dezelfde fabrikanten, maar als verzekering moeilijk wil doen, heb ik nog de optie om de reparatie te laten doen bij een schadeherstelbedrijf.

Die hadden mij al verteld dat ze gewoon bij dealer bestellen, dus komt er een gewone originele raam in. Maandag a.s. wordt deze geplaatst en ben ik weer van die lelijke barst af. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden