Ga naar inhoud
  • 0

Luchtkwaliteit sensor 3C [OPGELOST]


thelynx

Vraag

Hoi Mensen,

 

Bij het uitlezen van de storingen, via een Bosch kast kwam dit naar voren :

 

"0638 Luchtkwaliteit sensor onderbreking/plussluiting"

 

Nu heb ik via ETKA op een tekening kunnen achterhalen waar hij ongeveer zit, maar hij zweeft een beetje op de tekening in het niets, het is niet echt duidelijk waar hij zit, hij staat ergens rechts boven het dashboard getekend.

 

Weet er iemand op dit forum misschien hoe ik deze het beste kan bereiken? :?

 

het ETKA (V7.2 update 810) artikel nummer is 1K0 907 659 (nr 40)

 

alvast bedankt voor evt reacties

 

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dit 'm ?

 

 

 

Sensor voor luchtverontreiniging -G238- uit- en inbouwen

 

Aanwijzing

  • Sensor voor luchtverontreiniging -G238- vervalt vanaf november 2007 voor Amerikaanse markten.
  • Sensor voor luchtverontreinging -G238- is, in rijrichting gezien, rechtsvoor op het luchtaanzuigrooster in de waterkast ingebouwd.
  • Sensor voor luchtverontreiniging -G238- is een zeer kwetsbaar elektronisch onderdeel, dat door direct contact met oplosmiddelen, brandstof en bepaalde chemische verbindingen kan worden beschadigd.
  • Geen sensor inbouwen, die bv. in een gereedschapskist is bewaard.
  • Een uitgebouwde sensor niet op een plaats leggen, waar deze met oplosmiddelen, brandstof en bepaalde chemische verbindingen in aanraking komt (vloeibaar of gasvormig).

Uitbouwen


  • – Afdekking van de waterkast uitbouwen → Rep.-groep64.
    – Afdekking boven het aanzuigrooster verwijderen.
    – Steker van sensor voor luchtverontreiniging -G238- lostrekken.
    – Sensor voor luchtverontreiniging -G238--1- ontgrendelen en uit de steun op het aanzuigrooster draaien.

Inbouwen

  • – Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde.

post-8025-1423824939,0766_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vreemde zaak dit, deze sensor heb ik helemaal niet in mijn auto zitten :cry: , vreemd dat hij wel in storing staat.....

 

nou zal wel aan de Bosch uitlezer liggen dan. Deze storing maar negeren.

 

op naar het andere probleem dan met de airco, daar is al een ander topic over.

 

viewtopic.php?f=147&t=35371

 

bedankt voor de reacties.

 

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet of de foutcodes van dat Bosch apparaat overeenkomen met de 'normale' foutcodelijst, maar indien ja dan zou je deze Electr. verbinding regelmodule - motor naar regelmodule - transmissie fout hebben, klinkt als wat anders dan een luchtkwaliteitsensor...

 

 

Ja dit is inderdaad een ander geval, ga deze info even bekijken, en zien wat ik er mee kan

 

thanks

 

 

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet of de foutcodes van dat Bosch apparaat overeenkomen met de 'normale' foutcodelijst, maar indien ja dan zou je deze Electr. verbinding regelmodule - motor naar regelmodule - transmissie fout hebben, klinkt als wat anders dan een luchtkwaliteitsensor...

 

 

Ja dit is inderdaad een ander geval, ga deze info even bekijken, en zien wat ik er mee kan

 

thanks

 

 

André

 

Naar de VW dealert geweest, die heeft grondig gezocht, en kwam tot de ontdekking dat er een verkeerde

"Display en bedieningspaneel met regelapparaat voor elektr. geregelde airo" inzat. mijn auto is van 2005 en de garage

waar ik hem gekocht heb, hebben er een nieuwe van 2008(3C0907044CG) ingezet. waarschijnlijk is door een software update tijdens een service beurt dit probleem naar voren gekomen. Net op de sloop een andere gehaald die er in hoort (3C0907044AA) en de airco blaast weer als een tiet.

 

dus de sensor en het regelapparaat staan nu op marktplaats :-)

 

cheers.

 

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net op de sloop een andere gehaald die er in hoort (3C0907044AA) en de airco blaast weer als een tiet.

 

dus de sensor en het regelapparaat staan nu op marktplaats :-)

André

 

:thumb: Mooi, het mag idd ook 's een keertje meevallen :) Succes met de verkoop!

 

PS: misschien ook hier op Onderdelen aangeboden plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Ik heb wel interesse in de luchtsensor (en eventueel de houder)

 

grtz, dre

 

Hoi,

 

ik heb de sensor nog liggen vw nr. 1K0907659

 

je mag hem hebben voor de helft van de winkelprijs (was 60 euro)

ik heb alleen de sensor niet het huis of de kabels.

 

ik hoor wel van je

 

 

mvg

 

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden