Ga naar inhoud
  • 0

aantal reparaties te doen na kleine onderhoudsbeurt


Edwinvz

Vraag

hallo iedereen,

 

ik heb vandaag m'n auto bij de garage een onderhoudsbeurt gegeven.

hieruit kwam nog het volgende...:

 

RV ashoes gescheurt (moet worden vervangen)

fusekogel LV (voorste kogel heeft speling)

 

nu is de vraag weet iemand waar ik evt. deze onderdelen voor een redelijke prijs kan kopen? (het liefst voor maandag i.v.m. m'n vakantie :? )

 

en of dit zelf te doen is?

 

(ik heb dan een krik voor 2500 kg en bokjes tot m'n beschikking en de vader van m'n vriendin is ook erg handig).

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nog even een aanvulling...

mocht dit zelf te doen zijn

is er dan iemand die mij een uitleg kan geven voor als we bezig zijn?

(is altijd handig om er bij te hebben scheelt weer tijd en moeite om alles goed uit te zoeken en te beredenere wat wel en niet los kan)

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat die 'ashoes' betreft, waarschijnlijk bedoel je dan de buitenste homokineethoes en daarover staat op dit forum best wel veel info. Even de zoekfunctie gebruiken met als zoekopdracht homokineet. Is volgens mij zelf te doen, maar vergt wel de nodige handigheid en je moet weten hoe het moet.

Fuseekogels (stuurstangen) vervangen is volgens mij redelijk straightforward.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is alweer enige tijd geleden dat ik op internet ben geweest maar wat ik als volgt heb gedaan:

heb de ashoes laten vervangen bij een garage en ze hebben toen meteen gekeken of ze andere minpunten tegen kwamen dit was niet het geval.

er is ook nog gekeken naar speling in fuseekogel maar was niet terug te vinden.. misschien een truc van de garage om extra te verdienen?

tevens heb ik rain tires genomen omdat het profiel van m'n banden dusdanig slecht was dat het niet veilig was om naar Spanje te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden