Ga naar inhoud
  • 0

stotter bij 70km/h in 4de versnelling


Riconl

Vraag

Als ik met mijn Passat 3C 1.9TDI in de 4de versnelling rond de 70km/h rij dan stottert de auto wat. Dit is dus als de snelheid constant houd.

Als ik in de 3de versnelling ga rijden met hetzelfde aantal toeren..zo rond de 2000rpm dan voel ik dat niet.

Zodra ik gas bij geef is het stotteren weg en als ik 80km/h of harder rij dan voel ik het niet meer.

Nou weet ik van andere autos dat ze als je weinig gas geeft ze via een bypass en carterontluchting lopen...zou hier dan wel de beruchte egr klep kunnen zijn???

Hoop dat iemand tips heeft...auto heeft nog garantie maar moet er dan wel mee naar zwolle vanaf groningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

EGR zie je niet altijd met uitlezen, maar kan wel voor dit soort klachten zorgen als die niet meer optimaal functioneert. Ik ben het met Richard eens, meten is weten. Dus eerst uit laten lezen. Wellicht komt er een storing naar boven die niks met de EGR te maken heeft. Succes, en laat je weten hoe het er voor staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik met mijn Passat 3C 1.9TDI in de 4de versnelling rond de 70km/h rij dan stottert de auto wat. Dit is dus als de snelheid constant houd.

Als ik in de 3de versnelling ga rijden met hetzelfde aantal toeren..zo rond de 2000rpm dan voel ik dat niet.

Zodra ik gas bij geef is het stotteren weg en als ik 80km/h of harder rij dan voel ik het niet meer.

Nou weet ik van andere autos dat ze als je weinig gas geeft ze via een bypass en carterontluchting lopen...zou hier dan wel de beruchte egr klep kunnen zijn???

Hoop dat iemand tips heeft...auto heeft nog garantie maar moet er dan wel mee naar zwolle vanaf groningen

 

op het forum is trug te vinden wie vag com heeft en wie in jouw buurt woont

even die persoon een pb'tje sturen en vragen als ie hem wilt uitlezen voor jou , dan komt mischien het een en ander naar boven

als het de egr klep is moet ie het in meerdere vitessen doen en als het de luchtmassa meter is , gaat de auto gewoon niet soepel rijden vooral in een kik down verslikt ie zich dan

hou ons even op de hoogte

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden