Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe velgen+banden!


PassatSportline

Vraag

Ik heb de afgelopen woensdag nieuwe velgen gehaald, vindt het zelf wel mooi staan. Ik ging voor de 17 inch Talladega velgen maar ik kreeg de nieuwe RS6 velgen :roll: , omdat ik het gemiddeld verbruik wel zuinig wou houden. Daarnaast heb ik ook gelijk Michelin Primacy HP banden gehaald.

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! Betere foto's komen later in topic: mijn verhaal..

 

img0312ga.jpg

 

 

Dit is dan de nieuwe highline grill..

img0270o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik ging voor de 17 inch Talladega velgen, omdat ik het gemiddeld verbruik wel zuinig wou houden.

 

17", 18" of 19" maken voor het verbruik toch niks uit?? Verbruik zal meer afhankelijk zijn van de breedte van de band.

 

Ik had hier op het forum toch een aantal keren gelezen dat bij mensen met grote velgen het verbruik meer was.. Dus ging ik voor de 17 inch.. Banden vindt ik alsnog te breed 235..

 

Nu is het 120 km/h 5e versnelling; 5.7 gemiddeld

Voorheen was het; 5.2/5.1 gemiddeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om een band te laten draaien heb je kracht nodig, die kracht komt van de motor.

Stel een 15inch velg weegt 10kg en een 18inch velg weegt 20kg.

De motor moet meer kracht leveren om die 5kg extra in beweging te brengen.

Als jij een sneeuw bal over de grond rolt word die ook als maar zwaarder omdat die groter word.

 

Volgens mij komt het daar door maar of het klopt weet ik niet.

Als de band breed is heeft die meer rolweerstand daarom hebben wielrenners van die smalle banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om een band te laten draaien heb je kracht nodig, die kracht komt van de motor.

Stel een 15inch velg weegt 10kg en een 18inch velg weegt 20kg.

De motor moet meer kracht leveren om die 5kg extra in beweging te brengen.

Als jij een sneeuw bal over de grond rolt word die ook als maar zwaarder omdat die groter word.

 

Volgens mij komt het daar door maar of het klopt weet ik niet.

Als de band breed is heeft die meer rolweerstand daarom hebben wielrenners van die smalle banden

 

10kg bedoel je? ik weet dat ik op de winterbanden welles op een stukje van ong. 10km een gemiddeld verbruik van 4.7/100km heb gehaald op de snelweg. Maar toen zaten er 215 breed banden onder, de zon scheen en er was helemaal geen wind.. Dat was op het rechte stukje als je uit Groningen komt en richting Hoogezand rijd.. Zodra de auto de bruggetjes over moest ging het verbruik al gelijk een stuk omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden