Ga naar inhoud

Verwijderen chrome strip onder raam 3C


Riconl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hoe kun je de chromestrip onder het raam van een 3C los maken?

Gaat om de bestuurdersdeur...zit een klein deukje in en wil die eruit halen.

 

En nog een kleine vraag in mijn 3C zit een leren 3spaaks stuur zonder die knoppen voor de bediening van diverse dingen.

Is het mogelijk die los te kopen en er alsnog op de zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruitschachtafdichting uitbouwen

Aanwijzing: De ruitschachtafdichting tijdens het uitbouwen niet verbuigen.

 

– Buitenspiegel uitbouwen → Subhoofdstuk

– Beginnend bij de achterste ruitgeleiding -pijl a- ruitschachtafdichting -1- voorzichtig oplichten.

– Ruitschachtafdichting -1- gelijkmatig -pijlen b- van portierflens -2- lostrekken.

post-5260-1423824442,574_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de mooie beschrijving. Zou moeten lukken zo.

 

Iemand nog een idee of je stuurbedienings knoppen zo kan monteren op een 3spaaks leren stuur? Ze passen er wel in maar hoe zit het met de electronica?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
bedankt voor de mooie beschrijving. Zou moeten lukken zo.

 

Iemand nog een idee of je stuurbedienings knoppen zo kan monteren op een 3spaaks leren stuur? Ze passen er wel in maar hoe zit het met de electronica?

 

Heb ik ook een tijdje geleden onderzocht.. Je moet in ieder geval een nieuw stuur en een nieuwe sleepring halen.. Zelf inbouwen zou je een nieuwe stuur + sleepring = €375,- kosten.. Hoe het met de electronica zit weet ik niet, had wel ergens gelezen dat er nieuwe kabels getrokken moest worden en gemeld worden bij de Canbus.. Het laten inzetten van de MFS exl. de stuur en sleepring kost ong. €250,-

 

Als je meer informatie hebt hoor ik het graag want ik wil het ook nog doen maar vindt het te duur op dit moment!

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom een nieuw stuur? Ik heb al een 3spaaks leren stuur en op de plek waar de knoppen horen zitten nu inzetstukken zonder knoppen.

Die kunnen er volgens mij zo uit en op ebay heb je dan dezelfde stukken met knoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Misschien wat late reactie... Sleepring dient niet vervangen te worden. Stuur + kabelset voor airbag + stuurkolomelectronica (mogelijk heb je de goeie, kan je zien in vagcom). In de knoppen zitten lampjes. Als je een driespaaksstuur hebt past je airbag, anders dien je die ook nog te vervangen.

 

Je kan in je stuur de knopjes niet inbouwen, hoe logisch dat ook zou zijn. De knopjes zelf kosten bij de dealer trouwens +/- 50 € per kant...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wat late reactie... Sleepring dient niet vervangen te worden. Stuur + kabelset voor airbag + stuurkolomelectronica (mogelijk heb je de goeie, kan je zien in vagcom). In de knoppen zitten lampjes. Als je een driespaaksstuur hebt past je airbag, anders dien je die ook nog te vervangen.

 

Je kan in je stuur de knopjes niet inbouwen, hoe logisch dat ook zou zijn. De knopjes zelf kosten bij de dealer trouwens +/- 50 € per kant...

 

grtz, dre

 

Dre,

 

Ik heb op dit moment een driespaaksstuur en als ik nu een multi functioneel stuur wil hebben, heb ik dus eigenlijk alleen een stuur, kabelset voor airbag en stuurkolomelectronica nodig.. Weet je ook waar ik in vagcom moet kijken of ik de goede heb, ik ga zaterdag namelijk naar de garage, dan kan ik het daar ook gelijk na laten kijken. Ik heb ook wat op het forum gekeken en heb gezien dat Marco dit ook wou (http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=30446) daar wordt er ook o.a. gesproken over regelapparaat. Nu komt het wel voordeliger uit dan ik dacht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu waarschijnlijk stuurapparaat 3C0 953 549 A zitten. Je moet een hebben met index B, E of hoger.

Verder nog je kabelsetje, +/- 30€ bij de dealer, of je huidige kabelset aanpassen : 1 x 5p stekker (+/- 2€) en 4 x kabel (+/- 2 € / stuk).

 

Dat is alles wat nodig is. Er wordt inderdaad heel wat gezegd over ringen enzoverder vervangen, maar dat is allemaal niet nodig. Er zijn trouwens maar twee soorten sleepringen : één voor airbag met enkelvoudige ontsteking, en één voor een airbag met dubbelen ontsteking. En dan is nog alleen de stekker verschillend...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden