Ga naar inhoud
  • 0

melding remsysteem/abs


twanos

Vraag

Hoi,

 

Kreeg een STOP melding bremsen + abs, dit was voor ik de versleten achterremblokken heb vervangen, nadat ik deze vervangen heb geeft de boardcomputer soms die melding, denk dat dit aan de sensor ligt.

 

Moet ik nu een nieuwe sensor kopen of zou ik deze kunnen reinigen. Is de melding te resetten zonder vagcom bv door de accu eraf te halen.

 

Overigens werken de remmen perfect + abs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is de frequentie van de melding afgenomen? Als "ja" dan zullen de voorblokken ook wel ver op zijn maar niet zover dat de sensoren in die blokken een melding geven (als die er inzitten en niet ge-bypassed zijn) gevolg is waarschijnlijk laag niveau van rem olie. Als de voorblokken nog wel goed zijn dan zit er misschien net te weinig vloeistof in het systeem. Als "nee" dan is het ernstiger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

melding kwam toen mijn achterblokken versleten waren (wilde ze die avond vervangen). Daarna zijn de remslangen voor nog vervanegn en is het systeem afgevuld en gecontroleerd. Oorzaak ligt bij de sensor achter lijkt me.

 

Ik ga ze vanavond eens cleanen, dan zien we wel. Remmen doet hij goed, abs werkt ook (tijdens de melding)

 

Melding komt ook niet altijd, vaak bij starten en is dan meestal na een seconde of 5 alweer weg. Blijft soms wel eens hangen tot een minuut of 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden