Ga naar inhoud

Antennedraad


snarie

Aanbevolen berichten

De aansluiting van mijn antennedraad (iso) is een beetje rot waardoor ik geen goed ontvangst heb, ook is de kabel net te kort.

dus zat ik te denken om een nieuwe kabel te trekken.

ik heb een beetje zitten te surfen en heb begrepen dat er nogal verschil zit in wat voor kabel je neemt ivm afgeschermd gedeelte.

Aangezien ik A-technisch ben op dit gebied, zou ik wel wat advies kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha nee hoor arjen ik wil em niet zelf in elkaar fabrieken, zaols ik al schreef heb ik van heel die handel geen bal verstand van

nee ik wil gewoon een nieuw kabeltje trekken zodat ik ook gelijk weer een beetje speling heb.

 

en wat is een spanningsinjector en isoblokje???

als je daarover begint praat je echt poep voor mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ISO-blokje is een stekker met 8 polen die achterin je radio gaat. (Er is nog een ISO-blokje, daar zitten je speakers op aangesloten).

De spanningsinjector is een metalen blokje (soms rond, soms vierkant) van zo'n 5 cm lang. Die zit in de antennekabel, zo'n 20 cm achter de radio, en deze zorgt ervoor dat er een voedingsspanning in de antennekabel wordt 'geïnjecteerd'. Deze is nodig voor de ingebouwde antenneversterker. (Waar die bij een sedan zit weet ik niet maar bij een Variant zit die versterker vlakbij de antenne zelf). Als het goed is moet je die injector zien zitten als je je radio uitgebouwd hebt en de antennekabel een stukje volgt. Meestal loopt er vanuit het ISO-blokje ook nog een voedingsdraad naar die injector, maar dat hoeft niet persé.

Snuffel anders even rond op dit forum, ik meen me te herinneren dat er ergens wel een foto staat van een spanningsinjector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het dus goed begrijp is die injector dus eigenlijk gewoon een antenneversterker.

en wordt ie meest van de tijd eruit gehaald, ik kan het bij mij niet zo heel goed zien maar volgens mij is dat ding weg.

nou weet ik ook niet of ik achter de mfd ook een versterker nodig heb, ik dacht wel eens gehoord of gelezen te hebben dat er al een ingebouwde versteker inzat??

maar desalnietteplus mijn vraag gaat dus over een nieuw kabeltje van radio naar antenne als ik daar dan een nieuw injectortje aan zal moeten zetten dan zij het maar zo, maar heb ik tenminste alles wel weer prima voor elkaar (hoop ik)

dat gepruts wat de vorige eigenaar gedaan heeft is ook maar niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo de naam niet maar op het Euregio-industrieterrein (over het spoor bij Dolphia) zit een bedrijf voor car-audio dat wel deskundig op mij overkwam. Misschien dat die iets hebben liggen of in elk geval je een adresje en tips kunnen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden