Ga naar inhoud
  • 0

verwijderen stelring schroefset achterkant


remco.vd.eijnden

Vraag

ik wil mijn 3bg nog iets lager leggen maar mijn weitec schroefset staat achter al op de laagste stand.(voor nog zat draad over)heb gehoord dat je de stelring bij de achterveer kunt verwijderen om hem nog iets lager te krijgen. hierbij is mijn vraag: is het niet slecht om de stelring te verwijderen, komt de veer niet los te liggen? of andere kwalen? is het veel werk om de stelring te verwijderen? moet alles los of zijn het maar een paar bouten?

 

graag hoor ik of iemand hier ervaring of info over heeft :D

 

groeten Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi remco,

 

ik heb de stelring toendertijd ook laten weghalen om de passat lager te krijgen. deze kun je rustig verwijderen en de veer zit er nog onderspanning tussen dus geen gezeur met de apk oid. ik had alleen een kw set onder de passat maar dat moet volgens mij niet uitmaken. de stelring verwijderen gaat het makkelijks en het snelst op de brug. je haalt de de onderste bouten van de schokdempers eruit en je laat de as zo iets zakken. dan pak je de veertjes er zo tussenuit en haal je de stelring weg en plaatst de veertjes er weer tussen. de as weer omhoog drukken en de bouten er weer in plaatsen. voor iemand die weet hoe het moet is het zo'n 30min. werk. en de passat is achter 1.5cm lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

graag gedaan. nog even ter info. we hebben de passat op de brug gehad. als de auto omhoog staat plaatsten we een krik met een balk onder de as vlak bij de demper die je los haalt. zo haal je de spanning van de bout eraf. als je bout eruit hebt kun je de krik langzaam laten zakken zodat de as langzaam onderuit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de stelring verwijderd (op de foto het paarse gedeelte), dan hou je het zwarte gedeelte over met het schroefdraad. Dat deel heeft een kleinere diameter, waardoor de veer de mogelijkheid heeft om horizontaal in alle richtingen te bewegen. Anders gezegd, de veer wordt niet begrenst in zijn bewegingen en dat lijkt mij, op zijn zachtst gezegd, niet wenselijk. Als de veer gaat bewegen, beschadig je ook het schroefdraad.

De stelring compleet vervangen door de originele rubber is niet mogelijk, omdat de diameter van de verlagingsveer veel groter is als de originele veer. De veer kan dus nog steeds horizontaal bewegen. Daarbij is de dikte van het rubber gelijk aan de complete stelring, dus bereik je je doel er ook niet mee.

De stelring compleet verwijderen geeft het zelfde probleem: de veer kan horizontaal bewegen.

 

Omdat ik het niet verstandig vindt om de stelring er compleet tussenuit te halen en toch wat lager wil, heb ik de stelring vervangen door een aluminium houder. De afmetingen zijn gelijk aan het zwarte gedeelte, alleen is de buitendiameter gelijk aan de diameter van de paarse stelring, waardoor de veer niet horizontaal kan bewegen.

 

Stelring.jpg

 

Alu%20stelring%20met%20veer.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden