Ga naar inhoud
  • 0

Slechte radio ontvangst (antenne slecht)


Dazzler

Vraag

Hoi,

 

Heb sinds een 2-tal maanden een Passat 3BG variant van 7 jaar oud, en heb problemen met de radio ontvangst. Enkel de echt "grote" stations (openbare omroepen) kan ik overal goed ontvangen, maar commerciele stations hebben soms goede, soms kompleet geen ontvangst (afhankelijk van regio en dekking)

 

Ondertussen heb ik reeds een nieuwe autoradio ingebouwd (Sony MEX-BT3700U) maar het probleem blijft.

 

Nu lees ik dat die wel vaker een zwak punt is bij VW/Passat. Ik heb m'n dakantenne eens gekeken, rubber heeft z'n beste tijd gehad en zowel schroefdraad op antenne als socket op dak zijn zwaar gecorroseerd/aangeslagen.

 

Ik denk dus wel dat het tijd wordt om dat te vervangen.... nu heb ik in de KB reeds een handleiding gevonden om de hemelbekleding los te maken.

 

Maar wat is een goede antenne? Zoek geen tuning of speciale dingen, geen haaievinnen of dergelijk, gewoon een deftige, goede antenne (met versterker misschien??) die ik zonder al te veel gerommel kan monteren en aansluiten.

 

Wie heeft suggesties? Want ik ken niets van antennes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook bij mij na inbouw van een nieuwe radio is het niet veel beter geworden.

Het enige wat toen een beetje verbetering heeft gegeven is toen ik de massa draad van de radio rechtstreeks verbonden heb met het chassis.

 

Maar nog steeds is het vaak dramatisch. Ik zit er nu ook aan te denken om de hemelbekleding een keer los te maken en ff et kijken hoe het eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zat er een antenneversterker tussen. Die is bij inbouw radio er tussenuit gegaan, want deze veroorzaakte kortsluiting. Ik zit toch wel sterk te denken om er weer een tussen te (laten) zetten, omdat toen die er nog tussen zat ik een aantal stations wel kon ontvangen, die ik nu niet meer ontvang. Wellicht ook een idee voor jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even weer oprakelen.

Ik wil bij mij evt vanavond de hemelbekleding los maken en ff kijken hoe de bevestiging eruit ziet. Ben benieuwd.

Tevens zat ik net ff marktplaats te bekijken en ik zag daar wat W8 passat's voorbij komen met een antenne die korter leek dan de antenne die ik nu heb. Kan bedrog geweest zijn, maar het leek wel zo. Klopt het dat er originele kortere antennes te krijgen zijn dan de spriet die ik nu heb, of zijn ze allemaal zo lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden