Ga naar inhoud

Motorkap ontgrendeling kapot?


Joepke

Aanbevolen berichten

Vanmorgen wilde ik "effe" olie bijvullen, maar de motorkapontgrendelingslip komt niet naar buiten, je weet wel die lip als je de motorkap iets omhoogtilt, waar je dan aan moet trekken om de motorkap te ontgrendelen, die...

Ik dacht er hier al meer over gezien te hebben, maar de zoekfunctie levert niets op en ik zou graag wel de motorkap openmaken. Iemand tips?

Het vervangen van de lip zou dan verder wel moeten lukken, omdat dat hier en daar wel staat uitgelegd.

 

Bedankt vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt! Inderdaad met een lange schroevendraaier de haak verschoven en dan gaat-ie wel open. Laatst hebben ze een nieuwe bumper geplaatst en ik denk dat de schadeboer de vergrendeling vernacheld heeft. De lip is namelijk helemaal weg. Zometeen maar effe een nieuwe halen/bestellen, volgens mij bestelnummer 3b0 823 593 d 01c als ik het goed heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelcode klopt inderdaad, onderdeel kostte €3,56. Ik heb effe gekeken maar het erop zetten wordt een ander verhaal. Mocht iemand dat als eens gedaan hebben, ik hoor graag hoe. Mooi klusje voor het weekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, gisteren effe de nieuwe lip gemonteerd, fluitje van een cent, ware het niet dat blijkbaar de oude lip al een keer afgebroken is geweest en die met een tie-rap vast is gemaakt. Nu was dus de rest van de lip afgebroken en zat er nog een klein stukje met de tie-rap vast. Dat was effe pielen om los te krijgen, maar goed.

 

Topic kan dus op slot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden