Ga naar inhoud
  • 0

koppeling doet raar ,passat 3c


svenergy

Vraag

zit met een probleem , ik was daarstraks aan het rijden en drukte de koppeling in en liet hem terug opkomen en kwam nog maar een stuk omhoog de rest niet meer .

ik naar huis gereden maar probleem werd alleen groter , soms deed hij het goed en dan weer niet .

terugschakelen heeft geen enkel probleem , dan werkt de koppeling wel perfect .

het is alleen als in een verstelling hoger wil schakelen.

heb ook gezien dat de auto sinds een dag of 2 olie verliest , maar dat is maar zeer weinig.(weet niet of dat er iets mee te maken heeft )

als ik de koppeling nu laat opkomen , hoor je iets schuren en de koppelings-en rempedaal trillen dan wat en je ruikt dat de koppeling verbrand.

het gaat hier over een passat 3c van bouwjaar 2005.

 

mvg

Svenergy

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoeveel kmters heeft de wagen gelopen

is waarschijnlijk het ontkoppel mechanisme in de versnellings bak dat lekt en daarom dat deze niet meer terug veert door te wijnig olie of door lucht in het systeem .

ik zou hier niet meer te lang mee blijven doorrijden want je zou eens langs de weg komen te staan doordat je niet meer kan schakelen

is nochtans geen veel voorkoment probleem .

pas op hogere kmter standen zo rond de 300000km geven ze wel eens de geest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto heeft nu 83500 km .

weet niet wat voor olie het is en waar het vandaan komt .

ik merk nergens anders een probleem alleen dat ik dit juist voorhad .

de auto staat nu in de garage bij mij thuis en die komt ook niet meer buiten .

hoeveel zouden de reparatiekosten van die kunnen zijn ?

 

iig al ontzettend bedankt met de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja het is moeilijk te zeggen wat het kost vermits we niet echt weten wat er stuk is

van waar in limburg zijt ge ( belgie of nederland ) als ge nie te ver weg woont van mij dan wil ik er morgen eventueel eens naar komen kijken , heb toch nie veel te doen , ik ben zelf van hasselt ,

als het het druklager is wat stuk is dan moet de vitesse bak er uit en dan kunnen de kosten kwa werkuren oplopen maar het onderdeel zelf is zo duur niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden