Ga naar inhoud
  • 0

homokoneet.


volkanE

Vraag

hallo mede passat rijders, heb sinds 6maanden een passat variant uit 2004.

Vorige keer stond ik bij de stoplichten en moest naar links draaien en toen ik gas gaf tijdens rijden hoorde ik van de linker kant een knakkend geluid.

Dus ik dacht er is vast niks aan de hand maar paar dagen later begon rechter kant ook geluid te maken.

Volgens mij is de homokoneet kapot, wat zijn de nadelen als ik nog een mee blijf rijden of moet ik het zo snel mogelijk laten maken??

Dat geluid heb ik nu al bijna 2.5 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk zijn je stofhoezen dan al een tijdje lek en gaan nu je homokineten ook stuk omdat er troep bij komt en het smeervet weg is.

Jammer dat je er niet wat eerder bij was, dan waren het alleen nieuwe hoezen geweest.

 

Zou m toch maar even laten fiksen binnen afzienbare tijd..

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de homokineet geluid maakt zul je hem moeten vervangen. Idd ff checken of een van de vier hoezen kapot is.

Kan ook nog wel een ander onderdeeltje van je ophanging zijn hoor.

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde euvel en ga zaterdag klussen. Begin met de veerpootlagers te vervangen, maar heb wel twee reserve aandrijfassen (gebruikt) voor het geval er een homokineet aan gort is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben nog ff langs de dealer geweest voor zekerheid. En jah hoor mijn homokineet is kapot alleen aan de linker kant zei hij, rechter kant alleen hoesje vervangen die was niet kapot zei die.

Toch wel een beetje geluk anders had het me weer hoop geld gekost :D

Maarja weekend komt alles weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden