Ga naar inhoud

Kraakjes in de 3C (hoe B-Stijl uitbouwen)


Mocca CB

Aanbevolen berichten

Ik heb last van een paar irritante kraakjes in volgens mij de bijrijders B-Stijl van mijn Passat 3C, maar kan ook wel eens in de C-Stijl zitten. Nu wil ik dit ff nader onderzoeken door de kappen van de B-Stijl te verwijderen, maar kan dit zomaar aangezien er zich een airbag achter bevindt? Lijkt me niet zo fijn als ik een kap eraf haal en me dan ineens een airbag tegen het hoofd aan knalt..... :( Of is hier een trucje vor?

 

Graag jullie reacties en eventuele ervaringen met deze kappen en kraakjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocca CB

Kijk maar eens op de volgende site, hier staat een beschrijving om de hemel uit te bouwen en worden ook alle stijlen beschreven.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=141

Ik heb dit gebruikt om mijn dakrail te verwisselen.

Anders stuur maar even een pm ik woon in Rolde.

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om kraakjes die optreden wanneer het chassis van de auto tordeert? Bijv schuin een drempel over rijden of rijden over een klinkerweg? Ik heb dit euvel en het treed alleen bij sommige weersomstandigheden op, meestal bij een wat hogere luchtvochtigheid. Je kan heel eenvoudig testen of het dit euvel is door je deur even een stukje te openen tijdens het rijden/kraken, bij mij stopte het kraken van het betreffende portier.

 

Mijn dealer is er al meer dan een jaar mee bezig en probeert werkelijk van alles, en de laatste tip van Pon was om de rubbers met 97% alcohol schoon en vetvrij te maken. Tevens viel de monteur die dat uitvoerde op dat de rubbers in de deur aan elkaar 'gekleefd' waren. Dit is weer van elkaar losgehaald.

Het schoonmaken maakte werkelijk een enorm verschil, het was zo goed als weg. Een verademing om in een stille auto te rijden. Langzaam is het euvel weer een beetje terug gekomen, maar lang niet zo erg als dat het was. Ik heb dit inmiddels weer aan mijn dealer meedegedeeld, en zodra de betreffende medewerker die dit probleem 'onder zijn hoede heeft' weer terug was van vakantie, zou ik gebeld worden. Mij was op het hart gedrukt er zelf niks aan te doen, zodat ze hun eigen bevindingen konden doen en ook de resultaten van hun eigen handelen kunnen vaststellen. Vind ik een prima uitgangspunt, en ik stel ze dan ook graag in de gelegenheid om de oorzaak van dit probleem boven water te krijgen.

Ik zal even kijken of ik vanavond een foto kan maken van de delen die aan elkaar geplakt waren, dat maakt misschien eea wat duidelijker.

 

Zelf ben ik in het verleden met siliconenspray aan de gang gegaan, maar dit is geen permanente fix en als je niet uitkijkt zit alles straks onder de siliconenspray, en dat heb je liever niet.

 

Alcohol 97% kan je gewoon bij de drogist halen, kost bijna niks. Neem geen 70%, maar echt 97% dan blijft er minder residu achter na het schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden