Mocca CB Geplaatst 26 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2009 Ik heb last van een paar irritante kraakjes in volgens mij de bijrijders B-Stijl van mijn Passat 3C, maar kan ook wel eens in de C-Stijl zitten. Nu wil ik dit ff nader onderzoeken door de kappen van de B-Stijl te verwijderen, maar kan dit zomaar aangezien er zich een airbag achter bevindt? Lijkt me niet zo fijn als ik een kap eraf haal en me dan ineens een airbag tegen het hoofd aan knalt..... Of is hier een trucje vor? Graag jullie reacties en eventuele ervaringen met deze kappen en kraakjes... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eric Geplaatst 26 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2009 Achter de kappen van de B-stijl zit geen airbag. Er zit er 1 in de zijkant van je stoel en de windowairbag zit aan de zijkant van het dak. Volgens mij zit het patroon daarvan in de A-stijl. Dus de kappen van de B-stijl kun je er zo van afhalen. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jaap Geplaatst 26 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2009 Mocca CB Kijk maar eens op de volgende site, hier staat een beschrijving om de hemel uit te bouwen en worden ook alle stijlen beschreven. http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=141 Ik heb dit gebruikt om mijn dakrail te verwisselen. Anders stuur maar even een pm ik woon in Rolde. Jaap Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 26 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2009 Airbag embleem eruit halen, daar achter zit een torx. Die je dan moet verwijderen daarna kan ie er zo uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jaap Geplaatst 27 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2009 Achter het airbag embleem van de b stijl zit geen torx. Maar een clip die je weg moet drukken(zie link) Jaap Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 27 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2009 Gaat het om kraakjes die optreden wanneer het chassis van de auto tordeert? Bijv schuin een drempel over rijden of rijden over een klinkerweg? Ik heb dit euvel en het treed alleen bij sommige weersomstandigheden op, meestal bij een wat hogere luchtvochtigheid. Je kan heel eenvoudig testen of het dit euvel is door je deur even een stukje te openen tijdens het rijden/kraken, bij mij stopte het kraken van het betreffende portier. Mijn dealer is er al meer dan een jaar mee bezig en probeert werkelijk van alles, en de laatste tip van Pon was om de rubbers met 97% alcohol schoon en vetvrij te maken. Tevens viel de monteur die dat uitvoerde op dat de rubbers in de deur aan elkaar 'gekleefd' waren. Dit is weer van elkaar losgehaald. Het schoonmaken maakte werkelijk een enorm verschil, het was zo goed als weg. Een verademing om in een stille auto te rijden. Langzaam is het euvel weer een beetje terug gekomen, maar lang niet zo erg als dat het was. Ik heb dit inmiddels weer aan mijn dealer meedegedeeld, en zodra de betreffende medewerker die dit probleem 'onder zijn hoede heeft' weer terug was van vakantie, zou ik gebeld worden. Mij was op het hart gedrukt er zelf niks aan te doen, zodat ze hun eigen bevindingen konden doen en ook de resultaten van hun eigen handelen kunnen vaststellen. Vind ik een prima uitgangspunt, en ik stel ze dan ook graag in de gelegenheid om de oorzaak van dit probleem boven water te krijgen. Ik zal even kijken of ik vanavond een foto kan maken van de delen die aan elkaar geplakt waren, dat maakt misschien eea wat duidelijker. Zelf ben ik in het verleden met siliconenspray aan de gang gegaan, maar dit is geen permanente fix en als je niet uitkijkt zit alles straks onder de siliconenspray, en dat heb je liever niet. Alcohol 97% kan je gewoon bij de drogist halen, kost bijna niks. Neem geen 70%, maar echt 97% dan blijft er minder residu achter na het schoonmaken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten