Ga naar inhoud

koplampunit opgehaald en ingebouwd


snarie

Aanbevolen berichten

Gisteren contact gehad met passarjen om 2 koplamunits op te halen die hij nog over had.

Mijn linker glas was verweerd en zat vol met krassen :( (had geen APK goedkeuring geweest)

Dus om ongeveer 16:00 vertrokken en was daar om 17:30

Even zijn auto bekeken..lekker laag hoor arjan :thumb: kleur ook zonder meer mooi.

helaas kon ik niet te lang blijven anders zou het wel erg laat worden, om 20:00 weer thuis (mooi gebied trouwens dat drenthe).

 

Bij thuiskomst natuurlijk gelijk de units gaan inbouwen, ik moest nog wel het 1 en ander veranderen omdat dit een unit is met mist verlichting, en ik die niet standaard heb.

het inbouwen ging vrij gemakklijk en was dan ook in een uurtje gepiept

Nu moet ik alleen nog een schakelaar hebben waar de mistlicht functie op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging er eigenlijk vanuit dat die bedrading er niet in zit, maar of dat inderdaad het geval is :?:

Vraag anders bij de Heron nog even na hoe dat zit met de nieuwe APK-eisen, het kan zijn dat je het eventuele lampje van de mistlampen er ook even uit moet halen. (In verband met dat vereiste dat alles wat erop zit ook moet werken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, ik dacht dat de H4 voor groot-/dimlicht was en dat de mistlampen een eigen lamp hadden (H7 geloof ik?)

Maar ik kan het heel goed mis hebben :lol:

 

EDIT: even nagekeken en ik had het inderdaad mis en Ruben had gelijk :embarassed:

3B-Passats zonder mistlampen hebben H7 en H1, Passats met mistlampen hebben H4 en H1

De H1 zit in de buitenste units en is voor het dimlicht. H4/H7 zit in de binnenste units en is voor groot- en eventueel mistlicht.

Dat betekent wel dat Snarie waarschijnlijk zijn kabelboom moet verbouwen want in zijn nieuwe koplampunits zitten H4-fittingen (dus moeten er H4-gloeilampen in) en op zijn kabelboom zitten H7-stekkers :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor arjen dat heb je denk ik niet goed

In de unit komt een stekker van de kabelboom

en pas na de stekker gaat het verder naar H7 of H4

het klopt dat ik eerst H7 had maar zonder problemen heb ik nu H4

dus als je de unit veranderd veranderd ook gelijk H7 of H4

nu is mijn vraag alleen of dat de mistverlichtingdraden al in de kabelboom zitten en dat ik alleen een andere schakelaar moet inbouwen

de stekker die op de unit komt heeft wel meerdere aansluitingen waaruit ik concludeer dat het wel voorbereid is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan heb ik dus niet goed gekeken, ik heb alleen in de lampunit zelf geloerd. Ik stuur je wel errug het bos in zo, hé? :embarassed:

 

Die stekker, zitten daar loze gaatjes in of zie je ook echt koperen contactjes zitten?

Je zou anders eens naar je lichtschakelaar zelf moeten kijken. Daar achterop zit volgens mij 1 grote stekker waar alle verlichtingskabel op aangesloten zijn. Eventueel kom je hier even langs om 'm te vergelijken met die van mij. Als die stekker hetzelfde is heb je kans dat hij inderdaad wel voorbereid is op mistlampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden