Ga naar inhoud
  • 0

Soms zit het echt niet mee...


mika2001

Vraag

Gisteren middag onderdelen besteld bij Hegeman Nijmegen om aankomend weekend de carterventilatie

te gaan vervangen. Briefje met nummers achtergelaten , ze deden een keer makkelijk :mrgreen:

Onderweg naar huis , stukje snelweg ,op de autobahn ff naar de 160. Nog steeds niets aan de hand.

Bij de afrit kijk ik nog eens goed op het dashboard , staat de temperatuurmeter ineens op dik 120graden...

Daar waar 'ie normaal NOOIT boven de 90 komt.. Rustig m'n weg vervolgd naar huis , het ging net.

Vanmorgen naar de garage gereden,na veel onderzoek telefoon gehad. Oorzaak ; Waterpomp.

Zure van t verhaal is dat de hele voorkant eraf moet om d'r bij te kunnen...

Dus na een bestelling van dik €100 voor onderdelen ook nog een waterpomp van wie weet hoeveel.. €€€

Daaaaag vakantiegeld :cry:

 

_____

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou er geen meter meer mee rijden, de waterpomp van een 1.8T van een 3BG wordt via de distributieriem aangedreven, door de speling op de waterpomp kan de riem een tandje of meer verspringen of erger d'r af vliegen met een catastrofe voor de motor tot gevolg. De kosten van de waterpomp valt op zich wel mee, in feite vervang je de distributieriem + onderdelen en neem je de waterpomp gelijk mee (3BG). Gaan veel uren inzitten. Voor de 3B 1.8T wordt de waterpomp via een v-snaar van de stuurbekrachtigingspomp aangedreven. Blijft wel vette pech uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ DM ; Hij staat al bij de garage, d'r wordt niet eerder mee gereden of het moet gemaakt zijn.

Het is een 3B , maar voor het vervangen moest toch de voorzijde uitgebouwd moeten worden (zei men)

Beschermkap van de distributie zou ervoor zitten? Kosten voor de pomp zelf zijn het idd niet , maar helaas

het werkplaatstarief wel.

Hoor morgen wel wat de schade is..Kan ik van het weekend verder hobby'en met het andere probleem.

@ Eric ; Gelukkig is het niet zo erg als bij jou , want das wel het toppunt!

 

_______

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ DM ; Hij staat al bij de garage, d'r wordt niet eerder mee gereden of het moet gemaakt zijn.

Het is een 3B , maar voor het vervangen moest toch de voorzijde uitgebouwd moeten worden (zei men)

Beschermkap van de distributie zou ervoor zitten? Kosten voor de pomp zelf zijn het idd niet , maar helaas

het werkplaatstarief wel.

Hoor morgen wel wat de schade is..Kan ik van het weekend verder hobby'en met het andere probleem.

@ Eric ; Gelukkig is het niet zo erg als bij jou , want das wel het toppunt!

 

_______

Maurice

 

Oh, dat scheelt wel want dan hoeft de distributieriem er niet af, wel moet de voorzijde in service positie gezet worden om meer ruimte te maken voor de reparatie. De beschermkap (bovenzijde) van de distributie zit met een boutje met een t-vormig eind vast in de compact housing, daaronder zit de waterpomp vastgeklemd. Ik weet zeker dat de distributie er niet af hoeft bij de 3B. Ik heb nu zelf 2x een waterpomp vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heet indd servicepositie , daar kon ik ff niet op komen straks. Maar al met al toch een hoop werk..

Hopelijk is het morgen wel gefixt , je bent zo afhankelijk zonder auto he :mrgreen:

Laat morgen wel horen of het allemaal gelukt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Niet gelukt??? het is al overmorgen :P

 

Het is zeker wel gelukt. Helaas kwam er nog wat meer bij dan alleen een waterpomp.

De radiator bleek aan de binnenzijde lek en de viscokoppeling van de waaier was er bijna aan.

Distributie was nog niet nodig , lag er nog geen 40.000km op..En tegen de tijd dat het nodig

zou zijn , heb ik 'em allang verkocht :D

Al met al toch een dure grap , dus tja...daar gaat het vakantiegeld :(

Nu aankomend weekend de gehele carterontluchting vernieuwen cq reinigen ,dan ben

ik hopelijk weer een tijdje verschoond van extra kosten :mrgreen:

________

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden