Ga naar inhoud
  • 0

TomTom aansluiten.


B5TDI

Vraag

Ik heb mezelf even een carkitje en een GPS antenne aangeschaft om mijn PDA met TomTom te kunnen gebruiken. Het draait nu via de aansteker maar ik wil hem er vast inbouwen. Ik heb hem voor het luchtrooster gemonteerd boven de climatronic. Nu wil ik hem vast aansluiten. Heeft iemand hier hem daar ook zitten en hoe is dan de kabel naar binnen gebracht? Waar kan ik het beste de GPS antenne monteren (onder het dashboard)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi.

 

Het belangrijkste is dat de aansluiting van de aansteker niet geknipt wordt. Meestal zit daar een omvormer om naar 5 volt te gaan.

 

De kabel kanop twee manieren achter het dashboard worden gebracht.

1. Bij de luchtrooster een klein gaatje maken om de kabel naar binnen te brengen (dat zal ik nooit doen)

2. Onder bij het contactslot zit een afscherming (waar je het boekje van je auto in kan leggen) daar gaat het via de zijkant, je ziet dan wel 10 cm kabel maar je hoeft geen gaten te maken.

 

Ik zou een een cigrettenaansteker kopen (vrouwtje) dan kun je daar de stekker insteken. Onder de zekeringkast staat een geschakelde plus die kan je gebruiken om voeding te maken. De massa kan overal. Niet gebruiken de geschakelde plus bij de radio (iso stekker).

 

De beste ontvangst voor een GPS antenne is op het dashboard maar ik het hem onder het dashboard geplaatst. Zo heeft hij iets minder ontvangst maar dat merk je eigenlijk niets van.

 

Succes en hou me op de hoogte,

 

groetjes,

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem er nu in zitten. Ik heb wel de geschakelde draad van de radio gepakt met daar tussen de bijgeleverde zekering van 2 ampere. Ik heb de stekker welke normaal in de aansteker gaat losgehaald en daarin zat alleen een rode en een zwarte draad en geen omvormer. Deze zal wel in het apparaat zitten. Zeker gezien het feit dat er een zekering was bijgeleverd was ik er wel zeker van dat dit geen problemen zou geven.

 

Ik heb de draad wel door het luchtrooster getrokken. Ik had toch al een lamel stuk dus eruit met dat ding. Ik moest wel een behoorlijk groot gat boren achter in het rooster want de splitter en de ps2 stekker moesten er ook door.

 

De antenne heb ik nu rechts onder het dashboard zitten. Helemaal in het hoekje dus en de ontvangst is idd iets minder als erop maar ruim voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden