Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersregels per 1 Mei


rolfieb

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, zoniet mijn excuses :)

 

ik las zojuist de verkeersregels die per 1 mei ingaan, waaronder een regel staat ivm aftermarket xenon.

 

ik quote:

 

Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR. Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.

 

 

Nou zeggen die codes mij niet zoveel, maar wat voor effect heeft dat op onze after market setjes in de passats en in mijn geval ook de lupo :?:

 

iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook al de discussie in ander topic.

Komt er kort op neer dat kwa automatische hoogte regeling en sproei installatie dit niet nodig is bij auto's van voor 1-1-2007

Met de koplampunits wordt het ietsje anders. Die mogen alleen de lampen hebben waarvoor ze goed gekeurd zijn.

Dus als je je auto met xenon wilt uitrusten zul je dus een unit moeten hebben die voor xenon goedgekeurd is, dus het type code DC / DR of DCR moet in de unit staan. zo niet is dit strafbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden