Ga naar inhoud

Wijzigingen aan de Passat 2010, ingaande productieweek 22


bm-er

Aanbevolen berichten

Hieronder volgt een korte opsomming van alle wijzigingen, verderop worden wat zaken uitgebreider toegelicht.

 

Passat / Passat Variant:

- Verdwijnt 1.8 TSI 118kW 6-traps automaat

+ Motor: 1.4 TSI 90kW 6-versnelling handbak BlueMotion

+ Motor: 1.8 TSI 118kW met 7traps-DSG

+ Motor: 3.2 V6 184kW met 6traps-DSG voldoet aan Euro5 norm

+ 3-spaaks-leren stuur met aluminium trim

+ 3-spaaks-leren stuur met aluminium trim en stuurwielbediening

- Verdwijnt: 3-spaaks stuur met stuurwielbediening en notenhouten stuurwiel

+ EHBO doos en gevarendriehoek standaard

+ Schakelindicator in display voor modellen met handbak uit de serie BlueMotion / BlueTDI

+ Wielbouten met verbeterde diefstalzekering bij alle lichtmetalen velgen

- Verdwijnt: RNS300

+ Nieuwe optie: RNS310 als upgrade voor RCD310

+ Nieuwe optie: Dynaudio Soundsystem voor RCD310

- Verdwijnt: lichtmetalen velg type Monza mit noodloopeigenschappen (doorrijden na lekke band)

+ zelfdichtende banden ipv Tire Mobility Set en bandenspanningsindicator bij 17"/18"

 

Passat CC:

 

+ Motor 2.0 TDI 103kW 4Motion, 6-Versnellings handbak

+ EHBO doos behoort tot de standaarduitrusting

+ Wielbouten met verbterde diefstalzekering bij alle lichtmetalen velgen

- Verdwijnt: RNS300

+ Option: RNS310 für RCD310

+ Nieuwe optie: RNS310 als upgrade voor RCD310

+ Nieuwe optie: Dynaudio Soundsystem voor RCD310

+ Motor: 3.6 V6 220kW met 6traps-DSG voldoet aan Euro5 norm

+ Nieuwe optie: Display (tussen de wijzers) "Premium", meerkleurig

 

 

Wat opvalt is dat de 1.8TSI (160pk) nu met 7 traps DSG leverbaar wordt ipv de standaard 6-traps automaat. Nu was dat al een heel fijn motortje, maar nu wordt de combinatie nog fijner om te rijden en ook nog eens zuiniger:

 

- 0-100 8,7(9,0)s

- Topsnelheid 215(212)km/u

- Verbruik 7,3(8,4)l/100km

- Milieunorm Euro4

- Prijs GELIJK

 

De bekende 1.4TSI met 122pk is er vanaf nu in twee vaianten, waarvan de nieuwe de toevoeging Bluemotion Technology krijgt. De nieuwe voldoet aan de Euro5 uitlaatgasnorm, is ong 30kg lichter en voorzien van een start/stop-systeem en een verlaagde carroserie en een handmatige 6-bak. Het verbruik is hierbij gedaald van 6,7 naar 5,9 liter/100km. De meerprijs in Duitsland bedraagt 550 euro. (Zal in NL wel meer worden.)

 

Ook vermeldingswaardig is de verkrijgbaarheid van de nieuwe navigatieunit RNS310. Die ziet er zeer fraai uit.

12.jpg1..jpg

 

De 3.2 V6 in Passat en de 3.6 V6 in de Passat-CC voldoen nu aan de Euro5 norm.

Verder is de Passat-CC nu als 140PK TDI 4-Motion leverbaar en kent de CC nu een optie waarbij het Display meerkleurig is, net als bij Audi.

 

Bronnen:

http://www.motor-talk.de/forum/aenderun ... 48439.html

http://www.autokiste.de/psg/0904/7948.htm

 

Lees hier de nieuwe Passat 2009-04 PDF:

http://www.volkswagen.de/etc/medialib/v ... passat.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nieuwe rns 310 mogen zien in een auto bij mij in de straat. Wat opvallend is bij deze auto, is het feit dat er nu GEEN haaienvinantenne op het dak zit. En dat terwijl de rns310 er af fabrik inzit.

Was het soms een sedan? Daar is de navi-antenne altijd onder de hoedenplank gemonteerd ipv op het dak zoals bij de variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nieuwe rns 310 mogen zien in een auto bij mij in de straat. Wat opvallend is bij deze auto, is het feit dat er nu GEEN haaienvinantenne op het dak zit. En dat terwijl de rns310 er af fabrik inzit.

Was het soms een sedan? Daar is de navi-antenne altijd onder de hoedenplank gemonteerd ipv op het dak zoals bij de variant.

 

Klopt, mijn Sedan is ook niet bezwaard met enige vorm van antennes op de auto....

(ik weet dat het zowat Godslastering is hier, maar HEERLIJK makkelijk voor in de was-straat :twisted: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is een zwarte variant. Het viel me namelijk meteen op. Dus ik zei al tegen mijn buurman dat ik dat dat hij de af fabriek navi zou hebben. Maar dat heeft hij ook, dus viel mij dat op. Terwijl een collega van mij een week eerder zijn bluemotion heeft gekregen met de rnd 510 en hij heeft wel de haiienvinantenne op zijn dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden