Ga naar inhoud

W8 style interieur verlichting.


ChromPassat

Aanbevolen berichten

Het ombouwen van orginele binnenverlichting naar W8.

 

Het materiaal:

- Binnenverlichting

- 4x Led's (2x 0.5cm)(2x 1 .5cm)

- (dunne pc muis)kabel

- 4x weerstandjes +/- 450 Ohm (voor 12V)

- Lijm

 

1.) Binnenverlichting uit de auto uitbouwen, en op tafel uitmekaar bouwen.

 

soag6b.jpg

 

2.) Op de drie knopjes zie je al voorgedrukte puntjes, die moet je met een kleine boor of spijker uitboren.

 

soafcj.jpg

 

3.) Nu moet je het plastic uitvijlen zodat de twee leds van 0.5cm erin passen, en niet het schuifknopje raaken met het schuiven.

 

soaipv.jpg

 

4.) Op het plastic kapje moet je nu het vierkantje wat uitsnijden/vijlen i.v.m met het lichopbrengst.

 

soaljd.jpg

 

5.) De twee 1.5cm Led's kunnen erin met weerstand natuurlijk op de +. ik heb ze parallel geschakeld.

 

sobrl4.jpg

 

6.) Hierna komen de twee 0.5cm led's als volgt erin, je moet de ledjes nog NIET vast lijmen ect.

 

sobrsw.jpg

 

7.) Nu laat je ze branden, en zet je de knopjes er los op, om te kijken hoe het is met het lichtopbrengst, je moet de ledjes ff in positie stelllen, als de geboorde gaatjes in de knopjes goed verlicht zijn, kun je de Ledjes vastlijmen (secondelijm, contactlijm).

 

sobbdx.jpg

 

8.) Je sluit het aan als volgt, op de Lange poot van het ledje een weerstand de +. alle draden met een weerstand eraan dus die van de + afkomen sluit je bijmekaar aan, en alle draden met de - sluit je appart met mekaar. de lichtschakelaar + heb ik afgetapt van het rechter Luchtroosterverlichting.

 

sobf6h.jpg

sobhc7.jpg

sobhwi.jpg

 

Ps.. Alle aanpassingen op eigen risico !

Voor alle verdere vragen, kunt u ze posten of mij Mailen.

 

Chrompassat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden