Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe RNS 510 ziet auto niet


DJ41

Vraag

Nadat mijn RNS 510 verleden week is gejat, is er inmiddels een nieuwe ingezet door het schadeherstelbedrijf. Vandaag was hij klaar en ik ben mijn auto op gaan halen.

 

Nu kreeg ik meteen een melding dat er een airbag error was, zodra ik het contact aanzette. Dus ik even nagevraagd bij het herstelbedrijf. Ik ben met een monteur naar een SEAT garage aan de overkant van de weg geweest en daar hebben ze de auto uitgelezen. Het schijnt dat de airbag een error gaf, omdat de stroom eraf was geweest voor het alarm klasse 3 in te bouwen. Hij heeft de error gereset. Hij (monteur SEAT) vertelde me erbij dat hij ook kon zien dat de auto de RNS nog niet herkende, maar dat hij wel functioneerde. Dit zou ik bij de eerstvolgende beurt moeten melden aan de VW dealer.

 

Nu reed ik terug naar huis en zag ik tot mijn grote verdriet dat de RNS 510 inderdaad helemaal niet kan communiceren met de boordcomputer. Ik krijg geen gegevens van de navigatie of de radio/CD op mijn boordcomputer, park distance control doet het niet op de boordcomputer, op het stuur werkt alleen de volume omhoog en de volume omlaag. :x

 

Uiteraard heb ik ze meteen gebeld toen ik thuis kwam en morgen krijg ik even contact met degene die het systeem heeft ingbouwd. Nu is mijn vraag, moet ik hiervoor weer naar een VW dealer? Ik heb geen zin om weer een keer terug te rijden en dat die monteur er dan pas achter komt dat het alleen door een VW dealer kan worden gefixt en dat ik de auto dan weer daar moet laten of NOG een keer terug moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Dennis,

 

Allereerst mooi balen dat je al zo'n tijdje bezig bent met het herstellen van de RNS. Maar hoe kom je er eigenlijk toe dat het schadeherstelbedrijf je navigatie inbouwt? dat snap ik niet, tenminste als ik lees welke problemen er op duiken, dan had je toch beter bij een dealer terecht gekunt.

 

Ik vermoed zelf dat er draden niet goed aangesloten zijn waardoor e.e.a. niet goed communiceert. Komt weleens voor. Persoonlijk denk ik een schadeherstelbedrijf voor plaat werk etc ok, maar niet voor electronische problemen of herstel, maar dat is mijn mening.

 

succes met de afhandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De reden dat het schadeherstelbedrijf is ingeschakeld, komt omdat mijn werkgever een contract met ze heeft. Als er schade is en we laten het daar maken, dan is er geen eigen risico. Het schadeherstelbedrijf is een dochteronderneming van de tussenpersoon waar het verzekerd is. Een officiele VW dealer is natuurlijk altijd beter. Ik hoop dat het schadeherstelbedrijf het zelf op kan lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou niet ver, volgens mij zit BM-er rond A-dam en DJ41, laten we zeggen in de buurt van de haven.

DJ41 ik zie dat je je woonplaats uit je profiel hebt gehaalt, dus we laten dat maar even in het midden.

Je woont overigens wel 'vlak' bij mij in de buurt (ik was het niet hoor, heb nog steeds een pijltjes nav :roll: )

Ik hoop dat je langer plezier hebt van deze RNS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Edwin,

 

Ik heb mijn profiel aangepast nadat ik hierop geattendeerd ben door iemand op het forum. Ik zag er niet echt een probleem in, maar blijkbaar moet je toch oppassen met dit soort dingen. Ik heb inmiddels contact gehad met het herstelbedrijf en ik ga er morgen heen. We gaan dan naar een VW "inbouwstation" ? en daar gaan ze het proberen te fixen. Ik word wel moe van al die ritjes garage, huurauto en weer terugkomen. Als er onverhoopt toch weer de RNS 510 wordt gejat uit mijn auto, dan ga ik toch echt achter m'n oor krabben of ik er dan nog wel eentje wil hebben. Blijkbaar kun je dan in Nederland gewoon niet het systeem in je auto hebben wat je zou willen en dan moet ik daar maar aan wennen. Hoe triest het ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zal in ieder geval niet de eerste zijn waarbij ze een 2e keer langskomen.

Ik zou echt heel graag een RNS510 willen hebben maar alle elende er omheen zit ik niet op te wachten.

In tegenstelling tot vele anderen is de mijne geen lease auto.

Ben er dus extra zuinig op en wil er geen gez**k mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ging dus precies zoals ik had gedacht, ik heb gewacht bij de garage en ja hoor. Weer met een huurauto naar huis gestuurd. Ze vertelden dat ze de auto wel goed gecodeerd hadden icm de RNS 510, maar dat om de een of andere reden de auto nog steeds niet de RNS 510 niet kan zien. Ze denken nu dat misschien de RNS 510 defect is?! :shock:

 

Mijn idee is gewoon onkunde. En als het zo is dat ik weer een andere RNS 510 krijg, dan moet daar natuurlijk na plaatsing ook weer de navigatiesoftware op, dus moet de auto weer naar de VW Dealer. Dit kost me zo echt een hoop tijd en irritatie. Ik betaal geen dikke bijtelling om weken in huurauto's te gaan rijden.... bah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eindelijk mijn auto weer terug! Het probleem was volgens de monteur, dat de dief heel hard aan de kabelboom had getrokken, waardoor er ergens onder in de auto een connector was losgeschoten. Het boeit me eigenlijk niet zo wat het was, ik vind het alleen maar erg fijn dat ik hem nu terug heb en dat alles werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden