Ga naar inhoud
  • 0

Dealer onderhouden... maar niet de airco


LED-Lightning

Vraag

Vandaag werd ik er maar weer eens aan herinnerd waarom de term 'dealer-onderhouden' mij bar weinig zegt.

 

Een collega van me heeft al jaren een VW Golf, en laat deze altijd in onderhoud bij de VW dealer in Weert. Is beter voor de restwaarde van de auto, zegtie. Hij vindt het maar raar dat ik daar nooit meer kom.

 

Vandaag kwam hij naar me toe met een vraag: 'Ruben, hoeft de airco inderdaad nooit onderhouden te worden?'

 

Dus ik zei: 'Hoezo? Zeker hoort die regelmatig onderhoud te krijgen!' Ik het een en ander uitgelegd over koelmiddel wat ieder jaar langzaam uit het systeem verdwijnt, smering, etc.

 

Nou blijkt dat hij naar de dealer had gebeld met de vraag of de airco van z'n auto wellicht onderhoud nodig zou hebben. 'Nee hoor, meneer' hadden ze gezegd 'een airco heeft geen onderhoud nodig, maar als u dit per se wilt, kunnen we het systeem wel bijvullen hoor'. W0000000t! :shock::mrgreen: zij vonden dat de airco geen onderhoud nodig had.

 

Nou weet ik weer waarom ik 'm liever elders breng... dat was dus niet alleen omdat wanneer je een scheet liet in de showroom je meteen een factuur kreeg. :blink:

 

Ik dacht dat deze wel onder het kopje 'Airco' kon... mocht men hier anders over denken, feel free to place this elsewhere....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast TheoStek

Nou weet ik weer waarom ik 'm liever elders breng... dat was dus niet alleen omdat wanneer je een scheet liet in de showroom je meteen een factuur kreeg. :blink:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Het ergste van alles, de stealer wordt geloofd.

 

Als er geen onderhoud nodig is aan de a/c? moeten er toch vraagtekens gezet worden waardoor koppelingen of compressors vast lopen, of leidingen die niet los raken :embarassed:

 

Zoals meerdere keren gezegd, ééns men ermee wordt geconfronteerd dat de a/c installatie "out of order" is worden de ogen geopend en fronst men de wenkbrauwen als de rekening/offerte onder de neus terecht komt.

 

Hetzelfde dat 90 % van de consument denkt, zolang de airco koelt is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden