Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb al wat Meguiars spullen liggen en ik hem ook een excentrische schuurmachine.

Aan gezien ik het ''poetsen'' van de auto handmatig niet te doen vind, ga ik het maar machinaal doen.

Ik heb al wat dingen liggen maar mis nog wel iets aan het lijstje, wat heb ik nog nodig:

1 – Wassen met Meguiars NXT Car Wash

Auto afspuiten wassen met een Washmit en 2 emmers water.

Velgen schoonmaken met Meguiars Ultra Safe Wheel Spoke Brush en sponsje.

Afspoelen met een straal water.

Afdrogen met een water magneet

2 – Klei Meguiars Klay

In sprayen en vrijven.

Afdoen met Microfiber doek?

3 – Cleanen met ????

4 – Swirls verwijderen ???????

5 –Polijsten????????

6 – Voeden ??????

7 – Waxen met Meguiars NXT Wax

Dun aanbrengen met Foam Applicator Pad of met excentrische?

Even laten intrekken.

Afnemen met een Microfiber doek

8 – Bijhouden met Meguiars Ultimate Quick Detailer

Aanbrengen en meteen uitwrijven tot een hoogglans.

En welke pads heb ik nodig ik las iets van Lake Country, maar welke kleur?

Wat een ramp om het allemaal goed uit tezoeken. :|

Geplaatst

staan wel aantal topics met info hier over

maar om je wat op weg te sturen

1 – Wassen met Meguiars NXT Car Wash

Auto afspuiten wassen met een Washmit en 2 emmers water.

Velgen schoonmaken met Meguiars Ultra Safe Wheel Spoke Brush en sponsje.

Afspoelen met een straal water.

Afdrogen met een water magneet beter een miracle dryer gebruiken, werkt nog beter namelijk

2 – Klei Meguiars Klay

In sprayen en vrijven.

Afdoen met Microfiber doek? jep, of met natte washmitt en dan kleien

3 – Cleanen met ???? bij machinaal poetsen, #83 op oranje of witte pad = dan gelijk stap 4

4 – Swirls verwijderen ??????? evt met rotary voor swirls die niet weggaan met excenter

5 –Polijsten???????? al gedan in stap 3 en 4

6 – Voeden ?????? kan een polish apart toevoegen, #7 van meguiars/stap2 DC, in #83 zit ook polish)

7 – Waxen met Meguiars NXT Wax

Dun aanbrengen met Foam Applicator Pad of met excentrische? kan deze idd machinaal aanbrengen met zwarte of groene LC pad)

Even laten intrekken.

Afnemen met een Microfiber doek

8 – Bijhouden met Meguiars Ultimate Quick Detailer

Aanbrengen en meteen uitwrijven tot een hoogglans.

En welke pads heb ik nodig ik las iets van Lake Country, maar welke kleur?

Geplaatst

Dus als ik het goed begrijp is #83 prachtig spul en doe je daar bijna alle stappen mee.

Dus nog te bestellen, pad's en #83 bij lekko.

Kun je mij ook vertellen wat de verschillen zijn tussen de pads kleuren.

Oja is de miracle dryer die ''grote handoek'' die ze ook bij lekko verkopen dan bedoel ik die, die van Meguiars heb ik ook maar die is niet zo fijn! :wink:

Geplaatst

M83 is prima kan je nog na werken met de M80 zitten een hoop olien in.

Wat je ook kan doen is AIO aanschaffen is ook perfect spul.

Zou een oranje, witte en groene lc pad doen kan je prima vooruit.

Geplaatst
M83 is prima kan je nog na werken met de M80 zitten een hoop olien in.

Wat je ook kan doen is AIO aanschaffen is ook perfect spul.

Zou een oranje, witte en groene lc pad doen kan je prima vooruit.

AIO aanschaffen :embarassed::?::?::?:

uu wat is dat :embarassed:

Geplaatst

Sorry maar de afkorting snapte ik nog wel, maar welk product mag dat dan zijn... :cry:

met #83 weet ik al haast niet wat ik moet bestellen neem aan dat #83 dit is : M-8332 Dual Action Cleaner/Polish :blink:

ou een oranje, witte en groene lc pad doen kan je prima vooruit

Wat is het verschil, grofheid?

Geplaatst

Van die drie is de oranje lc pad het grofst qua structuur, daarna de witte en dan de groene. Heeft met de slijpgraad te maken, de oranje is het meest allround.

Geplaatst
Sorry maar de afkorting snapte ik nog wel, maar welk product mag dat dan zijn... :cry:

Smartwax ;)

:angry: smartwax de gewone of welke bij leko staan 2 pagina's smart wax :roll:

Update: Toen ik ff wat beter keek bij leko zag ik dit:

Pad’s

Oranje LC

Stevige Foam-pad van hoge dichtheid. Ideaal voor het verwijderen van krassen en swirls uit de laklaag. Het beste resultaat behaald u in combinatie met Polishes en Swirl Removers. Een echte alleskunner op gebied van lakherstel.

Wit LC

Stevige polijstpad van een iets minder stugge structuur dan de Oranje-versie, heeft uitstekende licht-slijpende eigenschappen waardoor deze ideaal is om de lak voor te werken voor het waxen. Uitermate geschikt voor het verwerken van Swirls verwijderende Polishes.

Groen LC

De groene pad uit de Lake-Country serie wordt gebruikt om bijvoorbeeld Cleaner-Waxen te verwerken. Heeft zowel de eigenschappen van een Polishing als een Finishing Pad zodat je hem voor meerdere toepassingen kunt gebruiken.

Zwart LC

Deze pad is ideaal voor het verwijderen van hologrammen in het laatste stadium van het detailen, heeft geen slijpende eigenschappen en is daarom geschikt voor het vewerken van Waxen, Sealants en Polishes.

En mij leek het best om deze te bestellen en ik neem aan dat een standaard excentrische machientje 5.5 inch is..

Geplaatst

Leko adviseerde me om na #83, Vertua Bond van Chemical Guys te gebruiken.

#80 kun je beter niet gebruiken icm NXT wax!

Geplaatst

Hallo mede poetsers,

Ik ben voor het eerst mij auto aan het behandelen met Meguiars. Ik wil daarbij gebruik maken van een excentrische machine voor Sratch X. Als ik deze machine gebruik draait hij niet meer rond, is dit een probleem. Hij maakt nog wel een excentrische beweging. :|:|

Wie kan mij dit vertellen?

Gr evert

Passat 1.8 TSI Variant 2008 (zwart)

Geplaatst

Volgens mij is Scratch X niet bedoelt voor machinaal, en wat voor merk typt heb je. Toch niet zo'n lomp ding van de gammel voor 2 tientjes? en anders mischien minder hard drukken?

Geplaatst

Hey Marco,

ik kan je van harte Meguiar's #7 aanraden op een zwarte auto. En als je fles NXT op is, dan kun je mooi een potje M16 aanschaffen, ik heb voorheen ook altijd NXT wash gebruikt, maar na één keer M16 hoef ik niets anders meer

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden