Ga naar inhoud

rmw98

Full Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rmw98

  • Verjaardag 24-02-1998

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Gelderland
  • Naam
    Roy Wesseling

Overige

  • Auto
    2012 B7 Variant 1.4 TSI Comfort Executive Line DSG7

Recente bezoekers van dit profiel

402 profielweergaven

rmw98's Achievements

8

Community reputatie

  1. @Ozzy Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten Ze specialiseren wel in VAG. En er staat ook wel flink wat voor de deur. Reviews zijn ook goed. Volgens mij hebben ze ook nog meegedaan aan de VW Passat dagen. (Update: gelogen. ander forum!) Maar dat weet ik niet zeker hoor. Ik wil natuurlijk niet zomaar een bedrijf "onderuit trappen". Ik kan er pas echt wat over zeggen wanneer anderen er naar gekeken hebben. Qua service kan ik zeker niet klagen Misschien dat ik inderdaad eens naar @Vdub moet gaan. Kijken wat hij zegt
  2. Update! Het heeft even een tijd geduurd (ivm afstuderen e.d.), maar vandaag dan toch weer naar de tuner geweest. Helaas, zelfs na meerdere pogingen wil de auto niet doen wat zij willen dat ie doet. Zelfs met een mildere tune wordt de turbodruk niet gehaald. Dit geldt alleen als er opgeschakeld wordt. Bijvoorbeeld: 3e versnelling niks aan de hand, schakel je op naar de 4, dan haalt ie de druk niet meer. Bekend probleem? Toch nog iets motorisch niet in orde? Als jullie het weten, laat maar horen! Momenteel is de auto weer terug naar de standaard tune, en daar zijn geen problemen mee gevonden in de tijd dat ik er mee rond reed. Helaas dus geen mooi eind goed al goed einde Eerlijk is eerlijk, de tuner heeft er zeker wel tijd ingestoken. En zijn best gedaan. Kan niets anders zeggen dan bedankt! (Uiteraard het forum ook voor het meedenken!)
  3. Whoohoo! Passat weer terug. Rijdt weer net zo fijn, zo niet beter met de nieuwe uitlijning Nu weer eens beginnen met de tune 😁 Het houdt je van de straat
  4. @Diver Gelukkig kan het gerepareerd worden. Ze zijn er mee bezig kreeg ik te horen. Een technische total loss had het niet geworden zei de schadespecialist. Maar een economische total had nog wel gekund. Ze wisten namelijk niet zeker of ze de carrosserie konden uitdeuken (gelukkig wel) en anders hadden ze de hele zijkant moeten losboren/slijpen en een nieuwe zijkant erin lassen. En het is niet eens dat het zo'n enorme schade was, maar het werk dat daarmee komt maakt het ineens heel duur... Maar ik heb geluk, en nu dus nog even geduld hebben
  5. Ha beste leden, Even een tussentijdse update: de auto rijdt nog steeds goed na het terug flashen. Helaas is er recent iemand tegen mijn auto aangereden, en de klap was dusdanig hard dat het achterwiel er scheef onder staat. Ik ben mijn Passat dus alweer een week kwijt ðŸ˜Ē. Gelukkig zat ik zelf niet in de auto, want die was geparkeerd, en maakt de andere partij het goed. Die kwam er gelukkig met de schrik vanaf. Ik hou jullie op de hoogte als ik weer wat te melden heb!
  6. @Vdub Thanks voor de input en hulp! @oele Vooral als je kijkt bij de 5000+ rpm (500 - 540 sec). Bij zo'n 5800 gooit ie ook gewoon de wastegate open. Nooit geweten dat dat gebeurde. Blijft leerzaam
  7. @Vdub Nou, de auto is fabrieks-origineel gemaakt. Ik heb gelijk even een logje gemaakt, de resultaten zijn wel een stuk beter. Ik zou haast zeggen perfect? Maar wat vind jij er van? Log #476544 | TuneZilla Log Viewer
  8. Nou, daar ga ik toch wel van uit. Het zal lekker worden als t niet zo is. 😅 Helaas denk ik dat ook wel, misschien dat die magneetklepjes er aan zaten te komen gezien er verbetering was, maar de rest... Tja... Er is inderdaad met de auto gereden. Zowel voor, om het probleem te bevestigen, als na om nog een logje te maken. Of het de tuner zelf is geweest of iemand die daar werkte, durf ik zo niet te zeggen. Ik zal eens contact met ze opnemen en het ze voorleggen. UPDATE: Binnenkort (lees enkele dagen) wordt de auto teruggezet naar de originele tune om het een en ander uit te sluiten. Kijken of die nog in de storing schiet en dan eventueel her-tunen. Ik blijf het forum aanvullen wanneer er meer bekend is.
  9. Bedankt voor het antwoord! Wel verassend en vervelend om te horen dat de tune niet optimaal is. Dat wordt toch weer terug gaan naar de tuner o.i.d. of de software terug laten zetten en het goed aan te pakken... Je zou verwachten, gezien de merken die ze tunen, ze wel weten waar ze mee bezig zijn en niet een "ik-doe-alles" tuner. Maar goed, fouten maken is menselijk. Dus toch maar weer terug dan... Nogmaals dank voor jouw input! 😁
  10. Ha beste leden, Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben, ben ik net in het bezit van een, voor mij nieuwe, Passat B7 1.4 TSI met de 7-traps DSG. Maar, helaas is er in de korte tijd dat ik hem heb al een zeer vervelend probleem opgedoken. Namelijk de turbo komt niet goed op druk. Achtergrond: Ik heb de auto niet zo heel lang in mijn bezit. Ik vond de DSG al wat snel schakelen met het redelijk bekende brommen tot gevolg. Dit heb ik er door een goeie tuner uit laten tunen. Een dag en nacht verschil! Helemaal blij mee! Maar, toen heb ik gelijk de motor mee laten tunen. Ik kon een mooie combo prijs krijgen, dus ach, waarom ook niet. Een lichte tune om hem iets zuiniger te laten lopen. Die PK's interesseren mij niet. De auto moet mij namelijk comfortabel heen en weer brengen. Ik heb hiernaast nog een motor staan, dus als ik wat wil "racen" dan doe ik dat daar wel op. Maar dat terzijde... Tijdens het tunen kwam het schokken aan het licht. Het welbekende wastegate probleem. Die liep goed stroef. Nieuwe turbo dus. Die is er op gezet bij de garage. Die heeft tevens ook gekeken of het inderdaad de wastegate was, maar ook die kwam tot dezelfde conclusie. Toen leek er nog niet zo veel aan de hand, totdat ik de snelweg op reedt, en gegroet werd met de warme gloed van het motor storings lampje. Uitlezen gaf een "4044 - Boost Pressure Regulation - P0299 00 [237] - Control Range Not Reached". Terug naar de garage dan maar. Niks kunnen vinden, een turbo druk log maken dan maar. En daar kwam inderdaad naar voren dat de druk niet gehaald werd. De garage belde met de tuner, stuurde de log op, en de tuner koppelde terug niks raars te zien... De auto is daarna gegaan naar de turbo leverancier, kijken of die nog wat konden stellen. Dat had helaas geen effect. Ze gaven toen wel aan dat zij denken dat het of in de tune zat of in de katalysator. De turbo is nogmaals vervangen door een VW bestelde turbo (andere omstandigheden waar wij maar niet op in gaan ðŸĪŠ). De nieuwe turbo van VW had wel een betere druk, maar het was nog niet alles. Toen zijn de kleppen/regelaars op de turbo vervangen. (Als het goed is de N75 en de N249). Het had wel een beter effect, maar was het nog steeds niet helemaal. De auto is daarna fysiek terug gegaan naar de tuner. Die hebben er een halve dag mee gestoeid, wat bijgesteld, en waren uiteindelijk nog steeds niet tevreden over de auto. Er zit nog iets niet lekker, maar de tune kan het nu niet zijn werd er gezegd. De originele tune kan er wel terug op, maar dan zal de auto waarschijnlijk niet in storing vallen, gezien die niet zo veel turbo druk vraagt... Ik ben toen toch maar gaan kijken naar de katalysator. Of het misschien daar niet in zat. De auto was goed heet, en heb ik daarna nog zo'n 20 minuten stationair laten draaien. Een goede katalysator zou als het goed is aan de achterkant heter moeten zijn dan aan de voorkant. Maar in mijn geval was dat niet zo (zie bijlages). Mijn vraag is dus nu: is mijn katalysator verstopt (gezien de meetwaardes)? Klinken deze klachten bekend voor mensen? Ik heb zo veel mogelijk logjes geprobeerd te maken. Hopelijk hebben jullie er wat aan. (Rijdende log: Log #472453 | TuneZilla Log Viewer) cat.txt Fouten.txt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden