Ga naar inhoud

TimD

Members+
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over TimD

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Heerhugowaard
  • Naam
    Tim

Recente bezoekers van dit profiel

259 profielweergaven

TimD's Achievements

2

Community reputatie

  1. TimD

    EGR Probleem 2.0 TDI 170pk

    Thanks voor de reacties. Ik lees ook wel dat je in de diesel op termijn problemen krijgt met je roetfilter, omdat de EGR ook een rol speelt in de regeneratie daarvan. Klopt dit? Want anders laat ik die EGR wegschrijven en heb ik vervolgens een verzadigd roetfilter. Is de EGR trouwens fatsoenlijk te bereiken? Oftewel zou je dit zelf ook kunnen vervangen? Ook bij de garagebedrijven is het personeelstekort inmiddels een probleem. Drie gebeld, eerst mogelijke afspraak is over anderhalve maand…
  2. TimD

    EGR Probleem 2.0 TDI 170pk

    Goedemorgen, Ik heb een probleempje met m’n B7. Sinds een week of twee heb ik het motormanagement lampje branden. Na uitlezen bleek het om de EGR te gaan. Ik heb al even rondgekeken op het forum en dr Google, maar daar kwam niet echt een conclusie uit. VCDS geeft dit: Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb Control Module Part Number: 03L 906 018 NT HW: 03L 907 309 AE Component and/or Version: R4 2.0l TDI H289980 Software Coding: 001D0012043401080000 Work Shop Code: WSC 61320 0011048576 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NT 003008 (VW46) ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NC.rod VCID: 0919E206A8764EC798-805C 1 Fault Found: 4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [237] - Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 35 Mileage: 229578 km Date: 2114.14.26 Time: 13:48:13 Engine RPM: 843.50 /min Normed load value: 43.1 % Vehicle speed: 2 km/h Coolant temperature: 67 °C Intake air temperature: 37 °C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.440 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass: actual value (mg/stroke): 472.2 mg/stroke EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 15.00 % EGR Solen.val.: actual value: 98.57 % EGR valve: offset closed: 1.89 % Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0 Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 55 Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 3 Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 4 High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 986.2 mV Readiness: 1 1 0 0 1 Is er iemand die in 1 oogopslag kan zien wat er mis is of is er meer onderzoek nodig? En kan ik hier mee doorrijden, want wachttijden bij de garages zijn aanzienlijk. Sinds de storing er in zit wel stukken zuiniger gaan rijden 1 op 24 ipv altijd 1 op 21 naar het werk, zonder dat er vermogen mist. Wat met deze dieselprijzen natuurlijk wel lekker is 😬.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden