Ga naar inhoud

Thevault

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Thevault

Profile Information

  • Plaats
    Breda

Thevault's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bumpie: 3C 1.9 TDI. Heb je toevallig die mededeling? Het niet goed werken van de koppeling begint af en toe gevaarlijke vormen aan te nemen en aangezien mijn lokale garage op dit moment zoiets heeft van : "geen idee" wil ik hem naar een VW gespecialiseerde garage brengen. Het zou handig zijn als ik ze ergens naar toe kan verwijzen.
  2. Snap ik niet. De remmen doen het altijd prima. Rem/koppeling vloeistof niveau was altijd goed. Ik heb al even op google gezocht naar koppelingscylinder, maar kan niet echt veel vinden van hoe dat ding werkt. Kun je me uitleggen waarom deze pas na een lange tijd niet meer remmen niet meer goed gaat werken?
  3. Ik ben een leek: zou de koppeling dan niet altijd raar doen?
  4. Ik heb al een tijdje een wat raar probleem. De druk van de koppeling valt weg als ik lange tijd rij ZONDER REMMEN. Op het moment dat ik stilsta en ik druk de rem een paar keer goed in, komt de druk langzaam weer terug. In eerste instantie dacht ik dat misschien de vloeistof bijgevuld moest worden, maar dat is het niet het geval. Ook hebben ze in de garage alle leidingen bekeken, maar nergens zweet er iets of lekt er vloeistof. Nogmaals als ik gewoon in de stad rij heb ik nergens last van, maar zodra ik 50-60km op de snelweg rij merk ik het meteen. Laatst zelfs helemaal geen druk meer gehad. De koppeling kwam niet eens meer omhoog. Hebben jullie enig idee? Misschien iets met het ontluchtingssysteem dat niet goed werkt? gr Jeroen
  5. Ik heb in het verleden meerdere collegas gehad die hun lease-VW via de VW dealer hebben laten chippen. Dit is voor veel lease maatschappijen de enige optie. Uiteindelijk ken ik heel weinig (ex-)collegas die tevreden waren. De eerste 10duizenden kilometers ging alles goed, maar dan ging dan in 1x zomaar de bak/moter/whatever kapot...rara hoe kan dat met een gloedje nieuwe VW Dat is ook de reden dat ik dit hele topic heb gepost. In 1ste instantie met de vraag of ik er sowieso aan moet beginnen en ten tweede om te zien wat nu de ervaringen waren van mensen die de motor hebben laten chippen bij een niet-VW dealer en wat hun ervaringen zijn.
  6. Ik heb ondertussen half het forum doorgepluist en de naam JD komt wel erg vaak terug.....hebben jullie aandelen bij de beste man (vrouw?) of zo? Of is deze zaak echt zo goed?
  7. AHP, Je bent dus niet zo tevreden over VAG-techniek? Vanuit praktisch oogpunt (zit veel rondom eindhoven) wilde ik hem daarnaar toe brengen, maar als ik je verhaal zo hoor... gr jeroen
  8. Hallo, Onderwerp dat ik niet op het forum kon terugvinden.... Ik heb een 2006 Passat 1.9 TDI en loop al een paar weken te dubben of ik de auto wel of niet moet laten chippen. De voors zijn me wel duidelijk, maar ik heb her en der ook heel duidelijk gelezen dat de extra belasting op de bak/vliegwiel die de extra pks je geven je uiteindelijk flink extra kosten gaan opleveren. Nu rij ik 45000 km per jaar en mag er af en toe het gas flink op houden. Ik wil deze auto eigenlijk nog een jaar of 3-4 rijden en zit dus te twijfelen of het wel zo verstandig is om dit te doen. Ik heb immers geen zin in allerlei kostbare problemen. Dus: zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? TDI laten chippen en daarno nog minimaal een ton gereden? gr Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden