Ga naar inhoud
  • 0

Fresh Air Blower (V2)


gurby

Vraag

Mijn auto geeft er sinds korting foutmelding op (01273) en dit komt iedere start terug. Ook blaast hij op verschillende snelheden (hoorbaar met motor uit).

 

Iemand die meer informatie kan leveren over de Fresh Air Blower (V2) + bijbehorende control module (J126), waar deze in een Passat 3B met Climatronic zich bevind? Wat ETKA plaatjes zouden zeer prettig zijn!

Eventuele onderdeelnummers en prijzen ook welkom!

 

Ook ergens gelezen dat je de koolborstels kunt vervangen. Weet iemand hier meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Etka heb ik niet.

De fresh air blower is de aanjager en de bijbehorende controle module J126 zit op de aanjager gemonteerd.

Het handschoenkastje moet gedemonteerd worden hiervoor.

Op de controlemodule zit een stekker verbinding, de module zit weer geschroefd op de behuizing van de aanjager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnx.

Theo ben jij dit probleem wel eens tegengekomen?

Ik hoop eigenlijk dat alleen de control module kapot is? Hij blaast nog prima, op volle kracht ook, alleen 'onderin' met wisselene snelheden.

Is die controle module hetzeldfe als wat ze ook wel eens noemen 'kachelweerstand' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf ben ik het nog niet tegenkomen, maar komt wel vaker voor in de VAG group.

Kachelweerstand wordt in mijn prog apart weer gegeven.

 

De oorzaak van de storing loopt uiteen, het kan net zo goed een stelmotor zijn die hapert, of een sensor die een verkeerde waarde meet.

Moest het de weerstand zijn dan blaast de aanjager nog maar op 1 of twee standen.

Naar mijn gedachten heeft het iets te maken met de stelmotor of klep, omdat de snelheid onderin afwisselend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden