Ga naar inhoud
  • 0

remschijven


tailman

Vraag

hey,

 

vandaag mijn krikrubbers onder de auto gezet, werkte goed volgens beschrijving van Jee13..(thanks). gelijk de auto op pootjes gezet en de velgen eraf omdat ik mijn remklauwen wou verven. toen zag ik dat mijn remschijven er niet al te best meer uitzien.flinke laag roest rondom en een paar mm versleten. nu is mijn vraag, kan iemand mij vertellen wanneer ik deze moet vervangen en of hoe/of ik dit zelf kan doen? en wat voor gereedschap heb ik nodig? en welke schijven/blokken moet ik hebben voor mijn 18T uit 1999 (met de gedachte om hem te tunen)...

 

eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met dit weer roesten ze best snel, met name de buitenrand, is op zich geen probleem.

 

Het gaat uiteindelijk om de resterende dikte van de schijven.

 

Voor heb je een inbus 7mm nodig, beste is een 3/4 of half duims dop, bouten voor de remklauwhouder zijn 13mm

 

Achter 13 en 15mm steeksleutel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De minimale dikte staat meestal op de rem schijf gestanst, dit is de maat ivm het afdraaien van de schijf en door de fabrikant toegewezen.

Een remschijf kan dus niet apk afgekeurd worden op basis van de minimale dikte die de fabrikant voorschrijft. In zo'n geval zal de code ac5 op het keuringsrapport worden aangekruist om aan te geven dat de remschijf verregaande slijtage vertoont.

Zodra de remschijf beschadigingen, scheuren of breuken vertoont zal er een afkeur plaats vinden, hier zit ook een addertje onder het gras.

Een scheur / breuk in een remschijf is pas afkeur als deze door de volledige materiaaldikte loopt. Kortom, scheuren / breuken die niet volledig doorlopen moeten worden goedgekeurd.

 

Waarschijnlijk hoef je ze nog niet ééns te vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden