Ga naar inhoud
  • 0

SCM Alarm klasse 3 laten inbouwen of niet?


Alpi

Vraag

Beste allen,

 

Heb sindskort een Pioneer Navgate F900BT in mijn passat tdi (AJM) van 2000. Nu heb ik een verzekering, die mijn radio pas wil meeverzekeren als er een SCM alarm in zit gebouwd met certificaat klasse 3.

 

Zoals de velen Passats heb ook ik de affabriek alarm op de Claxon en geen interieurbeveiliging. Wel met goedwerkende Powerlock. Dit staat op zwart/wit bevestigd door de Dealer, waarhij vandaan komt.

 

De Audio Visiuele apparaturen zijn tot max 500 euro verzekerd, Accesoires tot 1500 euro. Indien er een SCM certificaat aanwezig is, is de radio tot 5.000 verzekerd.

 

Deze alarm kost zo om en nabij de 700 euro om in te laten bouwen, waarna je een fancy :( alarmknopje krijgt, naast je klapsleutel..

 

De radio heeft 1200 euro gekost. De verzekering vergoedt max 500 bij inbraak. Verlies 700 euro. Als ik nu investeer in mijn auto en deze alarm laat inbouwen, krijg ik 1200 euro terug, maar dan heb ik weer 700 euro uitgegeven aan de alarm. Ik zit in een debieuze cirkel en weet niet hoe te handelen. Ik ben bang dat hij op den duur toch wel opvalt en gestolen wordt, maar 700 euro uitgeven aan een bagger alarm waarvan alleen de papieren nodig zijn lijkt me ook niet handig.

 

Kunnen jullie mij advies geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor de adviezen.

 

Heb toch een manier gevonden om mijn bestaande alarm uit te laten breiden naar een klasse 3 alarm met gebruik van mijn orginele klapsleutel voor 400 euro bij een erkend inbouwstation en heb nu ook de benodigde certificaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Zoals de velen Passats heb ook ik de affabriek alarm op de Claxon en geen interieurbeveiliging. Wel met goedwerkende Powerlock. Dit staat op zwart/wit bevestigd door de Dealer, waarhij vandaan komt.

 

Heb toch een manier gevonden om mijn bestaande alarm uit te laten breiden naar een klasse 3 alarm met gebruik van mijn orginele klapsleutel voor 400 euro bij een erkend inbouwstation en heb nu ook de benodigde certificaat.

 

Mooi werk dat het zo gelukt is Alpi, :D

 

 

Maar hoe weet je als je een standard vw alarm in de auto hebt als je het niet zwart op wit hebt staan van de dealer, ik heb die van mij namelijk niet bij de dealer gekocht dus zou het niet weten.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een verklaring van de Dealer tussen mijn onderhoudsboekje gevonden. Deze verklaring was voldoende om de bestaande startonderbreker te mogen gebruiken.

 

Hierin werd onder andere verklaard dat er een startonderbreker aanwezig was die zich 30 sec na sleutel uit contact inschakelt en dat er een alarm afging bij het forceren van de deuren, motorkap en bagageklep.

 

Zonder verklaring uitbreiden naar een SCM alarm gaat niet heb ik me laten vertellen.

 

Zelf zou je kunnen proberen om telkens 1 deur open te houden en op het sluitknopje te drukken. Als er een claxon afgaat heb je goed nieuws en slecht nieuws.

 

Goede nieuws: Je hebt een alarm.

Slechte nieuws: De portierslot (Microswitsch) van de open deur is kaduk.

 

De alarm mag helemaal niet inschakelen als je chauffeurs deur openstaat.

Bij de rest van de deuren / bagageklep schakelt hij zich wel in, maar is pas actief op het moment dat je de deur sluit.

 

Als er geen claxon afgaat, kan dit nog betekenen dat je wel een alarm hebt, maar dat je deursloten nog goed zijn.

 

Een laatste optie zou zijn om de raam van de chauffeurskant open te laten, vervolgens op slot en dan de hendel van je motorkap trekken. Dit zou de alarm ook moeten activeren.

 

Probeer maar, eerlijk gezegd denk ik dat een 3BG standaard wel een alarm heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ben net maar even naar de schuur gegaan om te kijken of het klopt,

raam open auto op slot en hendel aan trekken en ja een claxon die klinkt of hij in de verdrukking ligt, dus dat werkt.

Maar wil wel een andere claxon erin want dit is niet om aan te horen.

Toen in de map met alle boekjes gekeken en geen verklaring van de dealer, maar!!!!! nu lees ik het boekje door (gebruiks aanwijzing) en wat lees ik daar auto is uitgerust met alarm die na 30 sec start onderbreker activeert.

Dus ik ga morgen maar eens bellen met een bekende die bij de vw garage in meppen werkt en eens vragen hoe het precies zit met die verklaring.

 

Nu nog het volgende, kun je de claxon voor het alarm uitwisselen voor een goede loei sirene die je tenminste kunt horen.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden