Ga naar inhoud
  • 0

Achterruitenwisser/sproeier 3BG Variant


bikkelsontour

Vraag

Een paar dagen geleden is mij opgevallen dat de sproeier van mijn achterruitenwisser in plaats van op de achterruit naar rechtsonder gericht is! Als ik dus denk mijn ruit te sproeien, ben ik in werkelijkheid mijn bumper water aan het geven... :roll:

 

Vanmiddag had ik even tijd en heb ik het motortje eens gedemonteerd. Het mechaniekje loopt erg stroef moet ik zeggen. Ik heb het asje toen zó gepositioneerd, dat 'ie naar rechtsboven stond. Wat gebeurt echter als ik het motortje weer aansluit: het asje draait dan weer keurig net zover tot 'ie weer naar rechtsonder gericht staat... :evil:

 

In januari heb ik de aero ruitenwisser gemonteerd achterop, maar ik heb toen niet op het asje gelet.

Ik moet wel nog zeggen dat de wisser een paar maanden geleden enorm stroef en erg langzaam ging. Ik heb hem toen van buitenuit ingespoten met wat WD40, waarna de zaak weer soepel draaide.

 

Klinkt dit bekend voor iemand, want ik heb even geen idee wat nu verder te doen... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De sproeikop zit op een 2de messing buisje in motor, je kunt de sproeikop zelf verdraaien naar de juiste stand.

 

De sproeikop mag niet meedraaien met de wisser, moet stilstaan. Anders is waarschijnlijk dat messing buisje afgeknapt en draait dan mee (incl. sproeikop) met de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden