Ga naar inhoud
  • 0

universele cd changer


Raffinato

Vraag

hi guys

ik ben steven uit belgie, ben ook nieuw hier; ga morgen mijn (tweedehandse) passat 3B ophalen :-)

heb hem op de kop kunnen tikken voor 5150€ en 83000 échte KM's :-))

das al het goeie nieuws dan ook. de wagen is wel zo goed als keel en leeg :-(

enfin.

ik ben van plan er wat veranderingen in te doen. allereerst velgen en een autoradio. ik zal in stapjes moeten werken omdat ik geen kapitalist ben jammer genoeg...

1. Velgen: http://www.2dehands.be/o-z-racing-velge ... q=mercedes

2. autoradio: http://www.2dehands.be/autoradio-kenwood-kdc-w4037-mét-garantiebewijs-41783971.html?auto_access=4&qq=kenwood

die dingen ga ik meteen doen, zsm!

alle tips welkom uiteraard - alvorens ik iets dom doe! ik weet nog niet of die velgen passen, dat moet ik ter plaaste zien, maar ik ekn iemand die net dezelfde op zijn Bora heeft liggen en de steek klopt dus ik neem aan dat het wel losloopt?

en dan nu mijn echte vraag, waarom ik in ICE gepost heb:

bij de kenmerken van die autoradio staat dat hij geschikt is om KENWOOD cd changers aan te sturen....(dus impliciet zou hij niet compatibel zijn?)

ik zou er namelijk wel liever een andere dc changer aan hangen daar de kenwood cd changer die MP3s leest geen ID tags weergeeft...

zou dit kunnen werken? of kijk ik beter gewoon uit naar een volledige sony combinatie?

daarnaast, wil ik nog eens iets duidelijk vragen, want ik heb het in die andere topic niet zo goed begrepen: als ik 2 compo sets hang (4 boxen & 4 tweeters) van 16.5 cm (de juiste maat meen ik) zonder versterker - is dat dan slecht voor de head unit? (een head unit met 4x50w)

ik begrijp dat serieel en parallel gedoe niet - moet er een versterker tussen, ja of nee?

alvast bedankt aan alle NLers hier voor info & tipz - ik woonde zelf lang in Utrecht, wat een mooie herinneringen aan NL heb ik! vadaar dat ik graag op NL forums zit - zijn toch meestal beter dan bij ons :-)

gr

Steven

Mechelen (B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De velgen zijn leuk. Hou er wel rekening mee dat de aangeboden velgen ET35 zijn, terwijl de juiste ET waarde voor een 3B 45 is. De velgen komen dus meer naar buiten te staan. Dit hoeft echter geen probleem te zijn.

 

p.s.: stel je even voor in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum, dat stelt men hier op prijs (evenals foto's van de wagen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb al wat gezocht op het net, en ik heb gezien dat elk merk een verschillende stekker gebruikt, en waarschijnlijk ook een ander protocol, om zijn cd changer aan te sturen...

 

das brute pech... de enige (betaalbare) CD changer die kenwood heeft, leest namelijk geen ID tags :-(

 

de sony's doen dat wel, maar dan moet ik weer een andere head unit gaan zoeken en ik heb de kenwood net voor een appel en ei op de kop kunne tikken!

 

t leven is een strijd hé

 

als er iemand toch een oplossing zou weten, zeg maar gerust...

 

ik vind het een beetje triest als je 10 CDs in je lader hebt, waar de radio niks anders over kan zeggen dan "track 1 - cd 1 "....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

terloops, is er hier iemand die mij kan garanderen dat 17cm speakers gaan passen in de deuren van mijn B3? ik heb hier al maten zien voorbijkomen van 13 tot 17 cm......(al dan niet met die ringen)

 

ik weet ergens een dubbel compo setje liggen van 17cm, dan heb ik meteen mijn speakers al (ze zijn wel duur) :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Raffinato,

 

ik neem aan dat jeje nieuwe aankoop al binne hebt, Maak is wat mooie pics!!

 

als je toch een nieuwe radio nodig hebt denk ook is aan blauwetand ( super voor handsfree bellen)!! als je een usb stik er in kan propen zou ik niet aan een wisselaar beginnen!

 

link van de velgens is weg dus daaar heb ik geen mening over, als het mercedes velgen zijn is mischien de naaf iets te dik...

 

succes met de aankoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

awel, ik heb vanmorgen mijn auto gaan halen, en er liggen ondertussen al 18 duim OZ velge op met 235 brede rubbers erbij :-)

ik zal morgen eens proberen om enige pics te plaatsen (alhoewel dat ik hier geen velgen pics kan zetten geloof ik)

 

over de radio: ik ga morgen om een Kenwood KDC-W4037, voor een prikje, en overmorgen om de bijhorende KDC-C719MP cd lader (leest MP3 ceedeetjes) :-)

 

boxen heb ik nog niet gevonden :-( ik zoek eigenlijk een set van 2 compo boxen (tweeters & boxen) voor een aanvaardbare prijs (125€ max)

is n moeilijke job

 

heb wrsch al een setje gevonden (helix blue compo setje - kent iemand dat?)

nou ja, ben ook niet zó veeleisend, maar wil wel kwaliteits muziek, en ik denk dat het beste is om boxen van hetzelfde merk te nemen - beide pioneers bvb) ik vrees dat 2 verchillende merken oxen voor en achter wel ns verschillen in geluid zou kunnen geven - of ben ik paranoia?

 

dus ja, blauwetand zal het niet worden vrees ik! maar toch bedankt voor het advies!

 

dikke groeten aan alle NLers uit belgie

 

raffi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

als ik boxen neem voor in te bouwen van 16.5 cm diameter, moet ik dan zo van die "ombouwringen" kopen?

 

welke diameters passen en wat heb ik precies nodig?

 

Ja, je moet die ombouwringen kopen, en passen de 16.5 cm speakers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden