Ga naar inhoud
  • 0

passat start niet


egbertv

Vraag

hoi,

 

Ik heb een paar (denk 3 of 4) weken geleden met een passat gestaan die niet start, de ANWB erbij, startkabels en hij ging weer als een tierelier. naar de garage om een nieuwe accu. De ANWB de dynamo nagemeten en die was goed.

 

Tot gisteravond. Ik draai de contactsleutel om en ....niets, althans dat is niet helemaal waar. de startmoter draaide rond maar net dat laatste stukje lukt niet, dan maar aanduwen geen succes, toch geprobeerd met startkabels, ook zonder succes.

 

De ANWB gebeld, die komen een drie kwartier later, en wat denk je, inderdaad start "gewoon" de monteur dacht misschien aan een vuil gashuis/vuil op de kleppen.

 

In ieder geval de auto mee naar de garage (zelf gereden ongeveer 15 minuten zonder een probleem), ik een ruilauto meegekregen (goed geregeld) en vanmorgen de uitslag van de diagnose. De temperatuursensor kapot.

 

Ik wist niet dat je daardoor niet meer kon starten... Heb ik echt een vraag, nee dat niet althans heeft iemand dit eerder meegemaakt of kan iemand het verhaal bevestigen, en "garanderen" dat dit een mogelijke oplossing zou zijn voor de storing. Nu had ik het, maar volgende keer is het mijn vrouw met de kleine....

 

Alvast bedankt voor de moeite

Egbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zonder temperatuursensor krijg je hem niet aan de praat, dus dat klopt. Of hij start nog net, maar als je dan het gas iets aanraakt valt de auto direct uit.

 

Vaak zit er vocht in de temperatuursensor waardoor deze een verkeerde waarde geeft. Een temperatuursensor is een weerstand waarvan de weerstand veranderd bij een andere temperatuur. Als het vocht ook maar iets extra's geleidt wordt er een verkeerde waarde doorgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden