Ga naar inhoud

Dakdragers B8 Variant (borgmoer spanschroeven)


MarkyMark

Aanbevolen berichten

Afgelopen week een setje orginele dakdragers tweedehands op de kop getikt. Direct gemonteerd omdat de auto vol lag me bagage voor een midweek weg.

Vandaag gedemonteerd, eerst het boekje gelezen en mij viel daar in op dat er staat, de spanschroeven zijn beveiligd tegen het te ver uitdraaien. Nou, easy peasy leek mij....

Ik me sloffen aan en naar de auto toe, alle bouten maximaal uitgedraaid en de dragers eraf gehaald. Nu viel mij bij 1 bevestigingspunt op dat de spanschroef wel heel erg los zat. Ook rammelde er wat in het aluminium gedeeldte van de dakdragers.

Voor ik het wist had ik de dakklem met spanschroef+ veer in me handen.

Nu blijkt dat het borgmoertje op het einde van het metrisch draad er af is, waardoor dus de spanschroef wel kan doordraaien tot hij eruit valt. Het vierkante plaatje zoals hieronder op de afbeelding weergegeven heb ik met veel geduld terug op zn plek gekregen en de spanschroef er terug ingedraaid. Het borgmoertje moet er eigenlijk nog op maar die heb ik niet zo voor de hand liggen.

 

Iemand ervaring met demontage/ montage van dit euvel?

IMG20231118095333.jpg

IMG-20231118-WA0005.jpeg

IMG-20231118-WA0003.jpeg

IMG-20231118-WA0001.jpeg

IMG20231118095309.jpg

aangepast door MarkyMark
Aanpassing textueel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • MarkyMark changed the title to Dakdragers B8 Variant (borgmoer spanschroeven)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden