Ga naar inhoud
  • 0

ACC werkt niet meer


Jampie2005

Vraag

Goedenavond,

 

Zoals ik in mijn voorstel rondje vermeld heb,rij ik de afgelopen 6 jaar met veel plezier een 3c Passat uit 2005.

Nu de passat wat op leeftijd komt beginnen er wat kleine mankementen te komen.

Mijn grootste probleem is dat de ACC er mee gestopt is.

Ik ben in het bezit van VCDS ik kan haast wel de conclusie trekken dat de radarsensor defect is.

Ik krijg geen communicatie meer met het regelapparaat. Bekabeling tot vooraan sensor gecontroleerd. Die is goed. Ook de spanning gemeten. Canh is 2.7 volt en Canl is 2.5 volt. Een defect aan het scheidings relais is hierbij nu ook uitgesloten.

Een nieuwe sensor is aan de prijs en ik weet niet of ik dit nog over heb voor de auto.

Nu heb ik ergens gelezen dat de acc om te coderen is naar een gewone cruise control.

Nu heb ik niet veel ervaring met coderen met VCDS. Misschien heeft iemand hier ervaring mee. En kan en wil mij op weg helpen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedenavond,

 

Zoals ik in mijn voorstel rondje vermeld heb,rij ik de afgelopen 6 jaar met veel plezier een 3c Passat uit 2005.

Nu de passat wat op leeftijd komt beginnen er wat kleine mankementen te komen.

Mijn grootste probleem is dat de ACC er mee gestopt is.

Ik ben in het bezit van VCDS ik kan haast wel de conclusie trekken dat de radarsensor defect is.

Ik krijg geen communicatie meer met het regelapparaat. Bekabeling tot vooraan sensor gecontroleerd. Die is goed. Ook de spanning gemeten. Canh is 2.7 volt en Canl is 2.5 volt. Een defect aan het scheidings relais is hierbij nu ook uitgesloten.

Een nieuwe sensor is aan de prijs en ik weet niet of ik dit nog over heb voor de auto.

Nu heb ik ergens gelezen dat de acc om te coderen is naar een gewone cruise control.

Nu heb ik niet veel ervaring met coderen met VCDS. Misschien heeft iemand hier ervaring mee. En kan en wil mij op weg helpen.

Alvast bedankt.

Member @@maxx007at heeft er volgens mij 1 te koop.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door EdB6CC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar waarneer is hij bij de airco boer geweest advies om de 1 a 1.5 jaar nakijken enz. het kan zijn dat er nu te weinig vloeistof zit ?

 

Gr Fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden